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¿Qué es Commusoft?

Commusoft es un software B2B todo en uno, basado en la nube, que está diseñado para empresas de servicios externos que tienen más de 3 técnicos. Más de 15 000 usuarios confían en Commusoft todos los días. Te ayuda a administrar tu CRM, cotizaciones, órdenes de trabajo, cronogramas de los técnicos, gestión de activos, inventario, PPM, SLA, listas de verificación y facturación y se integra con herramientas populares como MailChimp, Salesforce, naturalForms, Stripe, QuickBooks y Google Calendar. Es accesible en tu PC, Mac, iPhone, iPad, teléfono Android o tableta Android.

¿Quién usa Commusoft?

Commusoft es un software de servicio online todo en uno que está desarrollado para administrar tu negocio de servicio externo: base de datos de clientes, presupuestos, órdenes de trabajo, distribución, activos, inventario, facturación y pagos, entre otros.

Commusoft Software - 1
Commusoft Software - 2
Commusoft Software - 3
Commusoft Software - 4
Commusoft Software - 5

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Commusoft

Commusoft

4,8 (193)
No se han encontrado precios
Versión gratuita
Prueba gratuita
150
20
4,6 (193)
4,6 (193)
4,8 (193)
VS.
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
No se han encontrado precios
Versión gratuita
Prueba gratuita
102
No se han encontrado integraciones
4,0 (41)
3,7 (41)
4,1 (41)
Las barras de puntuación verdes muestran el producto ganador en función de la puntuación media y el número de opiniones.

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Acceso móvil
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Funcionalidades más valoradas
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Historial de servicios
Programación

Opinones de Commusoft

Evaluación media

En general
4,8
Facilidad de uso
4,6
Atención al cliente
4,8
Funcionalidades
4,6
Relación calidad-precio
4,6

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
77%
4
21%
3
2%
Phil
Phil
Director en RU
Usuario de Linkedin verificado
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Reliable, advanced, bespoke software that I genuinely couldn't run my business without.

5,0 hace 6 años

Puntos a favor:

Apart for the ability to seamlessly control every aspect of my business, from the initial customer inquiry all the through to invoicing, it's the customer support and wide range of industry-specific knowledge which the Commusoft team delivers that sets them apart from the competition. I really don't know how I managed before using Commusoft. Commusoft is constantly evolving and updating. Whenever I think of a function I would like to see available it's usually already been thought of and in the process of happening.

Simon
Managing Director en RU
Servicios, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Exquisite

5,0 hace 2 años

Comentarios: Since incorporating Commusoft in to our business in 2012, the software has assisted us greatly in developing and growing as a business. They are constantly working on new updates and developments to improve the software and add new features and if you do have any issues along the way, they are always on hand to assist you with client support.

Puntos a favor:

It covers almost everything we need from the diary, invoicing, estimating and key reporting.

Contras:

Integration (transfer of date) with Sage can be problematic. It wasn't always problematic but has been more recently.

Christopher
heating engineer en RU
Materiales de construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

very good software for our heating buisness

5,0 hace 2 semanas Nuevo

Puntos a favor:

It takes the stress out of managing invoices, diary maintaince, job scheduling and is really easy to use. it allows us to create customer profiles and have all the work carried out at hand easily to monitor over the years

Contras:

sometimes it does not always link to our accountancy software- we have to manually rest it

Martin
Heating engineer, Director en RU
, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Experience with commusoft

3,0 hace 7 años

Comentarios: When you first start you should be given more one to one help, then mistakes wouldn't happen.
Bit disappointed with the diary and other features, cant understand why I've not been set up on the new system yet which looks a lot better.
Seem to be having lots of problems with the two systems together quick books and commusoft.

Puntos a favor:

Customer data base, quick to find out what you have done at a property,

Contras:

need more training on how to use the software, now ive been using it a while, I'm sure there is plenty of bits I'm not using that I could be using

Respuesta de Commusoft

hace 7 años

Hi Martin, we appreciate users have different roles/skills within a business, so we provide users access to our knowledge base which contains videos/guides about how to use the system. We have training programmes for 1-2-1 training, walking clients through the system and provide consultation on how to adhere to best practises when using the system. Let me know if you want more details. I've checked with the technical team regarding QB and cannot see open tickets with you on this, please email [email protected] who will be happy to help. As much as we would love to have all our clients on the new version, the process is not a simple software upgrade and much more like moving from one software to another. This means the process is longer and more complex. We¿ve already started migrating clients as part of the beta program so we can make sure we are ticking all the boxes as your data is important to us, as it is to you.

Jamie
Office Administrator en RU
Construcción, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Great, All-In-One Package!

5,0 hace 3 meses

Comentarios: Very positive, they've always responded to our questions and issues in a timely manner. We'll be using the software for the foreseeable future.

Puntos a favor:

The fact that everything is included in one place is a massive pro, from the initial customer enquiry, to the quote, then the job, then the invoice! It means everything can be tracked very easily, which in turn means tracking KPIs is a breeze.

Contras:

There aren't many cons, one thing that would be nice is for additional works to contain a parts list.

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