¿Quién usa NetSuite?

Oracle NetSuite es una muy buena opción para empresas en rápido crecimiento de todos los sectores.

¿Qué es NetSuite?

NetSuite es una de las principales soluciones de ERP en la nube del mundo. Proporciona una plataforma unificada para optimizar todos los procesos de gestión tales como contabilidad, CRM y de eCommerce. Con funciones incorporadas de inteligencia comercial, creación de informes y visibilidad en tiempo real de toda la organización, NetSuite potencia a empresas de todos los tamaños e industrias para desencadenar el crecimiento, reducir los costos de TI y eliminar las ineficiencias operativas, lo que te permite centrarte en las decisiones clave de generación ingresos, en lugar de preocuparte por tus sistemas de back-end.

Información sobre NetSuite

NetSuite

https://www.netsuite.com/portal/home.shtml

Vídeo de NetSuite
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Resumen de precios de NetSuite

NetSuite no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis.


Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

NetSuite deployment and support

Asistencia

  • En horario ininterrumpido (atiende un representante)
  • En línea

Implementación

  • En la nube, SaaS, web
  • Móvil: nativo de iOS
  • Móvil: nativo de Android

Formación

  • En persona
  • En directo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de NetSuite

  • Consolidación y reagrupamiento
  • Creación de informes financieros
  • Gestión de divisas
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de inversiones
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de riesgos
  • Gestión de tesorería
  • Presupuestos y previsiones
  • Reconocimiento de ingresos

Lista completa de Herramientas de gestión financiera

  • Acceso móvil
  • CRM
  • Equipamiento
  • Gestión de SEO
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de opiniones
  • Gestión de promociones
  • Gestión de varias tiendas
  • Marketing multicanal
  • Marketing por correo electrónico
  • Modelos
  • Seguridad de datos

Lista completa de Plataformas de comercio electrónico

  • Conciliación bancaria
  • Contabilidad de deudores
  • Contabilidad de fondos
  • Contabilidad de los proyectos
  • Empresas de contabilidad CPA
  • Facturación
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de nóminas
  • Gobierno
  • Seguimiento de gastos
  • Sin ánimo de lucro
  • Órdenes de compra

Lista completa de Programas de contabilidad

  • Facturación
  • Facturación recurrente
  • Gestión de colectas
  • Libro mayor de cuentas por cobrar
  • Pagos parciales
  • Procesamiento de cheques
  • Procesamiento de pagos ACH
  • Procesamiento de pagos en exceso
  • Procesamiento de pagos en línea
  • Seguimiento de la evolución temporal de las facturas pendientes
  • Testimonios de clientes

Lista completa de Programas de cuentas por cobrar

  • Alerta de pago duplicado
  • Control de procesos de aprobación
  • Detección de fraude
  • Extracción de datos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de tesorería
  • Pagos recurrentes
  • Preparación 1099
  • Procesamiento de facturas
  • Reconciliación de pedidos
  • Redacción de cheques
  • Seguimiento de la evolución temporal de las facturas pendientes
  • Transferencia electrónica de fondos

Lista completa de Programas de cuentas por pagar

  • Balance contable
  • Consolidación/Roll-Up
  • Control de versiones
  • Declaración de ganancias/pérdidas
  • Escenarios hipotéticos
  • Gestión de tesorería
  • Libro general
  • Multidepartamento/proyecto
  • Planificación de recursos
  • Previsión
  • Varias empresas

Lista completa de Programas para hacer presupuestos

  • Gestión de catálogos
  • Gestión de envíos
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de pedidos especiales
  • Pedidos recurrentes
  • Registro de pedido
  • Seguimiento de pedidos
  • Tratamiento de pedidos

Lista completa de Sistemas de gestión de pedidos

  • CRM
  • Creación de informes/análisis
  • Gestión de activos empresariales
  • Gestión de almacén
  • Gestión de cadena de suministro
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la distribución
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos humanos
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión financiera

Lista completa de Software ERP

  • Compras y recepción
  • Conciliación bancaria
  • Contabilidad de acreedores
  • Contabilidad de deudores
  • Contabilidad de fondos
  • Contabilidad de los proyectos
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de subvenciones
  • Presupuestos y previsiones
  • Seguimiento de donaciones

Lista completa de Software de contabilidad para asociaciones sin ánimo de lucro

  • Códigos SKU/UPC
  • Códigos de barras/RFID
  • Gestión de artículos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Optimización de inventario
  • Previsión
  • Registro de entrada y salida
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de números de serie

Lista completa de Software de control de inventarios

  • Creación de informes/análisis
  • ERP (Enterprise Resource Planning)
  • Gestión de envíos
  • Gestión de la calidad
  • Gestión de la seguridad
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del mantenimiento
  • Integración contable
  • MES (Sistemas de Ejecución de Fabricación)
  • Material Requirements Planning
  • Presupuestos y estimaciones

Lista completa de Software de fabricación

  • Compras
  • Códigos de barras/RFID
  • Gestión 3PL
  • Gestión de envíos
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la calidad
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de recibo y almacenamiento
  • Previsión
  • Sincronización en tiempo real
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software de gestión de almacenes

  • Análisis de competidores
  • Control de inventario
  • Gestión del rendimiento
  • Motor de recomendaciones
  • Optimización de precios
  • Para compañías aéreas
  • Para el sector de la hostelería
  • Previsión
  • Tarificación dinámica

Lista completa de Software de gestión de ingresos

  • Gestión de almacén
  • Gestión de envíos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la importación/exportación
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de transporte
  • Intercambio de datos electrónicos
  • Planificación de la demanda
  • Planificación de ventas y operaciones
  • Tratamiento de pedidos

Lista completa de Software de gestión de la cadena de suministro

  • Gestión de abastecimiento
  • Gestión de la conformidad
  • Historial de transacciones
  • Métricas de rendimiento
  • Offboarding
  • Pago a proveedores
  • Portal de autoservicio
  • Registro de auditoría

Lista completa de Software de gestión de proveedores

  • CRM
  • Compras
  • Facturación
  • Gestión de empleados
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la formación
  • Gestión de marketing
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión financiera
  • Métricas de rendimiento
  • Programación
  • Seguimiento horas/gastos

Lista completa de Software de gestión empresarial

  • CRM
  • Comercio electrónico
  • Creación de informes/análisis
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de empleados
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de mercancías
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de órdenes de compra
  • Marketing por correo electrónico
  • Pedido por correo
  • Programa de fidelización
  • Varias ubicaciones

Lista completa de Software de gestión para el comercio minorista

  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Creación de informes/análisis
  • Equipamiento
  • Gestión de almacén
  • Gestión de inventario de fabricación
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Gestión multicanal
  • Identificación del producto
  • Optimización de inventario
  • Previsión

Lista completa de Software de inventario

  • CRM
  • Cross docking
  • Códigos de barras/RFID
  • Gestión 3PL
  • Gestión de envíos
  • Gestión de flota
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de transporte

Lista completa de Software de logística

  • Análisis hipotéticos
  • Gestión de la calidad
  • Gestión del cambio
  • Material Requirements Planning
  • Planificación de capacidades
  • Programación
  • Programación automatizada

Lista completa de Software de planificación de la producción

  • Creación de informes/análisis
  • Gestión de cadena de suministro
  • Gestión de documentos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la calidad
  • Gestión de la seguridad
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de proveedores
  • Nomenclaturas
  • Planificación de la producción

Lista completa de Software para MRP (Planificación de materiales)

  • Base de datos de miembros
  • Contabilidad
  • Gestión de comités
  • Gestión de cotizaciones
  • Gestión de donantes
  • Gestión de eventos
  • Gestión de la recaudación de fondos
  • Gestión de membresías
  • Gestión de redes sociales
  • Gestión de voluntariado

Lista completa de Software para asociaciones sin ánimo de lucro

  • Compras
  • Código de barras y RFID
  • Gestión de almacén
  • Gestión de envíos
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la importación/exportación
  • Gestión de pedidos
  • Previsión de ventas

Lista completa de Software para distribución

  • Compras
  • Facturación
  • Gestión de almacén
  • Gestión de cadena de suministro
  • Gestión de catálogos
  • Gestión de envíos
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la producción
  • Gestión de materiales
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de productos
  • Gestión de proveedores

Lista completa de Software para gestión del stock de ropa

Alternativas a NetSuite

Más alternativas a NetSuite

Reseñas de NetSuite

Read all reviews

Overall rating

4,1/5

Average score

Facilidad de uso 3,8
Atención al cliente 3,6
Funcionalidades 4,1
Relación calidad-precio 3,7

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Alvaro I.
Director of Web Development
Internet, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 13/7/2018

"Great ERP"

Comentarios: Help us at a time we were growing the company, so right now we are more efficient and have real time data because of Netsuite.

Puntos a favor: - Very Robust and Fully customizable
- Have an API and so connect with third party and other tools you use internally can be definitely doable.
- Multiple currencies, locations and internationalization help you when you have to access in different subsidiaries
- Have great tools for making reports
The support have been great the last 2 or 3 times I used it.

Contras: - Sometimes tends to be slow, It seems like that was a problem with the implementation but in general it feel slow.
- The UI looks old, but does what you need.
- The documentation is really heavy and sometimes is hard to find things there.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 13/7/2018
Mark W.
Senior Finance & Strategy Analyst
Energías renovables y medio ambiente, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/10/2020

"NetSuite Review"

Comentarios: NetSuite has served as well as a full-feature ERP system. We can manage many aspects of our business all in one system including managing projects, recording timesheets, order-to-cash, procure-to-pay, internal case support, CRM, and more. I feel that NetSuite is much easier to learn and more intuitive than other systems, but it still requires time to set the system up for a company's individual needs. NetSuite is set up for wide-ranging customizations, but in many cases these customizations are necessary to get the full benefit of the program. Our time investments in NetSuite have paid off, but the program definitely requires a lot of love to adapt to the changing needs of the business.

Puntos a favor: I really like the user-friendly appearance of NetSuite, especially compared to other older systems. I think the appearance makes NetSuite inviting and accessible. In general, the program is easy to learn, and NetSuite does multiple updates every year to add to the features.

Contras: There are times where it feels like features are inexplicably absent from NetSuite. Users have the ability to submit enhancement requests, but it can take years before these are implemented. Additionally, tech support can be hit and miss on providing effective solutions to problems.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 14/10/2020
Usuario verificado
General Manager
Servicios medioambientales, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
  • Calificación global
    2 /5
  • Facilidad de uso
    1 /5
  • Características y funcionalidades
    Sin valoración
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 9/7/2015

"Too Complicated for Daily Use"

Comentarios: Netsuite was chosen by our company around 9 months ago and has been in use since January 2015. Implementation was long process and was expensive. Costs include the purchase of main licence, an expensive per-person licence, paying a consulting firm to run the implementation project and having a dedicated in-house employee as "admin" to support the other users.
Netsuite has brought some great changes to our company and improved our record keeping hugely. It has also brought transparency to many of the processes and highlighted bottlenecks.
There are many downsides however, we have run into a plethora of technical problems with logic and programming along the way, while error messages abound (much to the annoyance and over-work of the consultant's team). All of the glitches have been worked out and customer service from the NS themselves has been extremely fast and professional.
Adding to the downsides, Netsuite is probably the LEAST intuitive system I have used since the 90s. It really seems like it is stuck in the past. There are hardly any icons, no drag and drop and navigation is inconsistent. Additionally, as a general manager, I need to extract information and data quickly and easily, but I cannot. Every time I want to extract data I have to go to our in-house admin for her to "write a search" in a logic/language that took her months to learn. Nobody else has time to learn that, so nobody else can do it. To my knowledge, NS has poor graphing capabilities and is very rigid in that I cannot easily change the way data is displayed once it is graphed. Usually, if I want data and I have not got time to wait for the admin to write the search pattern for me, I just export a large amount of data with a predefined/standard search and filter it and graph it with Excel - but this always begs the question, why are we paying through the nose for a program (NS) that is so difficult to use that it forces me to use another program (Excel) to make up for its inadequacies?
I could go on with the downsides of how unusable it is from a manger's point of view - there is a lot to say, but I think you get the picture.
The biggest downfall of Netsuite for me is that it is so hard to use that staff really do not want to use it. This is particularly evident in the sales department. They will only really use it for what they really have to use it for: making quotes, so we lose out. Customer data does not get sufficiently recorded, project details are lacking, contacts are hard to look up, customer account history is never recorded (we can't even find the field to put that in). Other systems we used before, e.g. Zoho CRM, Pipedrive and even Excel, are easy to use and therefore get used by the staff. A system such as Netsuite might have a beautifully coded backend, but if it discourages use through extreme user-unfriendliness, it becomes an almost useless system.

Puntos a favor: Solid back end
Keeps excellent and accurate records that are easily audited
Brings transparency to processes

Contras: Too difficult to use and therefore staff refrain from using it for all but the most essential tasks
Requires an in-house expert to help run the system
Requires months of repeated training to get staff up to speed
Poor for tracking customer account history
Extremely difficult to extract and graph the data that you need from it
Rigid and hard to change display and parameters of any data displays
Very expensive

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 9/7/2015
Tony M.
Managing Director
Consultoría de gestión, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/8/2020

"all in one solution"

Puntos a favor: customisability to suit needs of our growing business

Contras: cost to set up and run and for employees to be able to successfully use

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/8/2020
Mariana V.
Assistant Controller
Biotecnología, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    2 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    3 /5
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/6/2020

"Pros and Cons - Don't fall for their sale pitch"

Comentarios: - The implementation has been extremely frustrating and disappointing. The sales team pushes for a sale that does not include all the client's needs, resulting in the need for change orders which causes delays. -The implementation team is friendly and proactive but inexperienced/ with little supervision - I can tell they are working hard to find solutions for me, but they seem to be scrambling to figure things out without proper help/ and experienced person in the team. - They have a tendency to promise things they are not able to deliver - for example, they sold me a 3-way match solution that they were not able to deliver it. Their excuse is that it wasn't working because of the partial receipt feature we need. Still, to me it is a very serious issue if they are selling things they can't deliver. - Lastly, as it relates to reviews that you can't customize NetSuites, the truth is, you might be able to, but it will most likely be out of your scope. Although the change order may not be extremely pricey, the delays on the project may be extensive. And I'm not talking about 'unique customization' - I would think blanket POs/ partial receipts, 3-way match would be included in the original sales of a client that made extremely clear that the Procure to Pay module was the most important module to them.

Puntos a favor: - The software allows for some visual customization of the home page based on each role that is easy to do without the help of a programmer. For example, customize the views for each roles, set up alerts, etc.
- The search bar within the software works extremely well, which makes it easier to navigate;
- The use of the software is intuitive and easy to follow/ learn;
- The SuiteAnswers articles are very helpful in answering questions/ showing how to do anything one may need in the system.

Contras: Before selecting this software, I read several reviews saying the biggest issue was the how difficult it was to customize the software. Here are some actual examples: 1. If you want a new field (which they call segment) to be tracked for reporting purposes, you need to create a costume segment, which wont be part of the basic product the sales team sells to you. Also, just found out that it can not created as a mandatory field. 2. All NetSuite modules are standard/ out of the box. Even though we emphasized that Procure to Pay was the absolutely most important module to us, the sales team pushed the basic procure to pay module, which did not include Blanket POs or 3-way match. The thing is the sales team pushes the basic solutions to close the sale, but then later you are stuck having to process change orders, which although are not very expensive, each take about 2 weeks to process, delaying the project. 3. After delaying our project to include 3-way match and blanket POs (2-week delay), the implementation issues begun. It turns out that the 3-way match that they sold to us does NOT work. What the system was able to do is a 2-way match. Also, the system does not allow for an approval flow for releases of blanked POs. Lastly, the costume segment can not be a mandatory field as it doesn't work on blanket PO releases. In Summary - The sales team will push their most simple out of the box version, upgrades result in delays.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 23/6/2020