¿Qué es Actimo?

Actimo is the 360° employee app and platform to drive employee engagement, productivity and business results. It's gamified and customizable for internal communication, employee onboarding, and e-learning for the modern non-desk workforce.

Experience real-time engagement insights across all levels and features like news feed, social wall, group chats, learning paths, pulse surveys, one-on-one feedback and more, that enable leaders to make a difference in their culture and organization.

¿Quién usa Actimo?

Medium and large organizations with distributed workforces.

¿Dónde se puede implementar Actimo?

Basado en la nube
Entorno local

Sobre el proveedor

  • Actimo
  • Ubicado en Copenhagen, Dinamarca
  • Fundada en 2012

Asistencia de Actimo

  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Brasil, Bélgica, Canadá, Colombia, Costa Rica y otros 14

Idiomas

danés, español, inglés, portugués, sueco

Sobre el proveedor

  • Actimo
  • Ubicado en Copenhagen, Dinamarca
  • Fundada en 2012

Asistencia de Actimo

  • Asistencia telefónica
  • Chat

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Brasil, Bélgica, Canadá, Colombia, Costa Rica y otros 14

Idiomas

danés, español, inglés, portugués, sueco

Imágenes y vídeos de Actimo

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Funciones de Actimo

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Aprendizaje colaborativo
  • Aprendizaje móvil
  • Autoaprendizaje
  • Base de datos de empleados
  • Biblioteca de contenidos
  • Biblioteca de preguntas
  • Chat en tiempo real
  • Chat y mensajería
  • Comentarios de 360 grados
  • Comunicación multicanal
  • Contratación de empleados
  • Contratación de personal
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Directorio de empleados
  • Estudios de pulso
  • Feed de actividad y noticias
  • Formularios electrónicos
  • Fotos de empleados
  • Gestión de aprendizaje
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de cursos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de evaluaciones
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la formación
  • Gestión de la orientación del flujo de trabajo
  • Gestión de usuarios
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de avance
  • Integraciones de terceros
  • Líneas e itinerarios educativos
  • Manual del empleado
  • Panel de actividades
  • Perfiles de empleados
  • Reconocimiento de empleados
  • Seguimiento de cursos
  • Seguimiento del avance
  • Tests/Evaluaciones
  • Uso compartido de archivos

Alternativas a Actimo

Factorial es una empresa de software y servicios dedicada a solucionar los problemas de RRHH y mejorar la toma de decisiones.
Programación de trabajos con actualizaciones de estado por GPS, notas de turnos y más con la aplicación todo en uno de Connecteam, que es potente y fácil de usar.
iTacit is a front-line employee platform that puts everything work in one mobile-first, easily accessible place.
Accede y gestiona de forma sencilla la información del empleado desde cualquier sitio y en cualquier momento. La mejor experiencia de RRHH y gestión del talento con Talentia HCM.
Aumenta la implicación del alumno y la retención de conocimientos en entornos de educación superior y formación corporativa.
eloomi es una plataforma de aprendizaje y desarrollo intuitiva y fácil de usar. Incorpora nuevos empleados, mejora las habilidades y el compromiso.
Plataforma de contratación basada en datos creada para buscar, seleccionar y contratar excelente personal.
Reach, Engage, and Unite the Power of Your Workforce with the Relesys Communication and Performance Platform.
AI-powered people development platform which covers all steps from onboarding to succession management
SkyPrep se especializa en la automatización y la transición de cualquier aspecto de la capacitación de los empleados a una plataforma en línea, de manera simple y sencilla.
Our suite of applications & functional integration platform helps you organize, integrate, and communicate with a unified experience.
Workforce, Payroll and Talent software to consolidate and automate your people management.
Solución ágil y colaborativa de gestión de talento y formación basada en habilidades que permite a todos reunir, compartir y valorar sus habilidades.

Opinones de Actimo

Evaluación media

En general
4,8
Facilidad de uso
4,8
Atención al cliente
4,9
Funcionalidades
4,6
Relación calidad-precio
4,5

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
83%
4
17%
Rass
Rass
Head of Retail & People en Dinamarca
Usuario de Linkedin verificado
Comercio minorista, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Excellent tool for improving internal communication

5,0 hace 3 años

Comentarios: We had some room for improvement on our internal communication and how the store employees could look up and find relevant information about various topics. Actimo has taking us a huge step forward on this. The next step is to improve our onboarding and training setup for the store employees, and I’m looking forward to have a great tool to improve this as well.
Finally the experience with Actimo has been great, and the customer support deliver far beyond what you can expect.

Puntos a favor:

It’s very intuitive and easy to use no matter if you create content or you are located as an end user in a store. The platform is excellent for video communication, but also for engaging and reaching the employees with relevant communication and trainings. I love the many possibilities you have when building a message and all the statistic is an eye-opener.

Contras:

Nothing bad to say – But if it was possible when sending a new message to trigger a notification on the icon of the web app, then I would love it even more. It would increase the awareness and usage by the employees.

Andrew
SVP Client Development en RU
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Fantastic communication and training solution for mobile and remote staff

5,0 hace 2 años

Comentarios: Needed to get remote employees (different countries) synched up on our latest sales strategies. We wanted to be able to provide key information (useable at point of sale) and to deliver regular product update training and share sales best practice approaches. The tool delivers on all requirements - easy for leaders to communicate directly with the field - enable direct feedback - 'chunked' training (fitted anywhere in their schedules) - clear analytics of communication and training consumption and results.

Puntos a favor:

Very easy to set up and use Give employees access to key work-related information Communicated directly to employees using any media directly to their mobile devices Easily deliver 'chunked' training on the go Measure message consumption and map to KPIs Social wall Pulse surveys

Contras:

More functionality for campaign planning.

Thomas
Project developer en Dinamarca
Deportes, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

The Swiss Knife of business related social platforms

4,0 hace 3 años

Comentarios: I have been able to solve various challenges in a short amount of time by using Actimo. Thanks to the excellent customer support (which is by far the best I have encountered for this kind of quick and hands-on trouble shooting) I have been able to understand and get the most out of Actimo.

Puntos a favor:

After a semi-steep learning curve, it's easy to make presentations or apps for almost any purpose. The oppournity to turn an idea into a product in a couple of hours, is what makes Actimo stand out to me.

Contras:

As I deal with a lot of send-outs of the same material to various groups on different dates, I am missing a way to micro-manage my groups and send-outs. Who recieves what when, and what time do they recieve a reminder? For now, that's something you have to do manually, so I would like some better options for automations.

Lays
Physioterapist en Brasil
Usuario de Linkedin verificado
Hospital y atención sanitaria, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Positive and operant

5,0 hace 4 meses

Puntos a favor:

actimo had a positive impact on my company, with agility tools in human resources, developing the work of employees, where they were more successful in their tasks, with significant improvements in professional performance.

Contras:

the actimo software facilitated and covered the company's internal work, thus having no negative points.

Daniel
Project Manager en Dinamarca
Comercio minorista, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

An essential part of our internal communication

5,0 hace 3 años

Comentarios: We had a hard time reaching our staff and making sure they were in-the-know on our company vision, procedures, and helped us increase the social perspective as well. Our workforce is primarily millennials and we needed a tool to increase engagement on their mobile phone. The Actimo customer success team has helped us optimize our communication with content calendars and best practices.

Puntos a favor:

It's very easy to use and can be customized to whatever our need is when it comes to communicating with our workforces across locations with a wide range of engagement and training tools.

Contras:

Honestly I think it's the best platform I've ever used having come from a large organization with many tools that couldn't work that well together in a unified system with full insights across products.