¿Qué es Quickbase?

Quick Base es la forma más fácil de gestionar proyectos en la nube sin importar el proyecto o dónde se encuentren tus equipos. La plataforma flexible de Quick Base te brinda todas las funciones que necesitas para asignar tareas, automatizar flujos de trabajo y generar informes interesantes incluso para los proyectos más complejos.

¿Quién usa Quickbase?

Los gerentes de proyectos que necesitan una solución que se puede personalizar exactamente para sus necesidades.

¿Dónde se puede implementar Quickbase?

Cloud, SaaS, Web, Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • Quickbase
  • Ubicado en Cambridge, EE. UU.
  • Fundada en 1999
  • Asistencia telefónica
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Países disponibles

Canadá, Estados Unidos

Idiomas

inglés

precios de Quickbase

Precio inicial:

US$ 600,00/mes
  • Sí, ofrece una prueba gratuita
  • Sin versión gratuita

Quickbase no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Quickbase está disponible a partir de US$ 600,00/mes.

Sobre el proveedor

  • Quickbase
  • Ubicado en Cambridge, EE. UU.
  • Fundada en 1999
  • Asistencia telefónica
  • Asistencia 24/7
  • Chat

Países disponibles

Canadá, Estados Unidos

Idiomas

inglés

Imágenes y vídeos de Quickbase

Quickbase Software - 1
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Vídeo de Quickbase
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Quickbase

US$ 600,00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
US$ 12,00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
N/D
Versión gratuita
Prueba gratis
US$ 10,00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de Quickbase

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Arrastrar y soltar
  • Automatización de formularios
  • Automatización de procesos empresariales
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Base de datos de propiedades
  • Búsqueda de texto completo
  • CRM
  • Codificación y control de documentos
  • Compras y recepción
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Contratación de personal
  • Control de calidad de proveedores
  • Control de procesos de aprobación
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Conversión de correo electrónico a tarea
  • Copia de seguridad y recuperación
  • Creación de documentos
  • Creación de informes de incidentes
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Crear subtareas
  • Cualificación de leads
  • Datos en tiempo real
  • Desarrollo de aplicaciones web/móviles
  • Diseño y modelado del proceso
  • ERP (Enterprise Resource Planning)
  • Edición/actualización de tareas
  • Enrutamiento
  • Enrutamiento automatizado
  • Estimaciones
  • Etiquetado de tareas
  • Facility Asset Management
  • Facturación
  • Flujo de trabajo basado en reglas
  • Gestión 3PL
  • Gestión de abastecimiento
  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de almacenamiento de datos
  • Gestión de almacén
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de ausencias
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de carteras
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de datos del proveedor
  • Gestión de diccionario de datos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de equipos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de flota
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de ideas
  • Gestión de implementación
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de integraciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la calidad
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la formación
  • Gestión de las comunicaciones
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de operadores
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de permisos
  • Gestión de piezas
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de quejas
  • Gestión de recibo y almacenamiento
  • Gestión de recursos
  • Gestión de reuniones
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tickets de soporte
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de transporte
  • Gestión de usuarios
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del ciclo de vida de los contratos
  • Gestión del conocimiento
  • Gestión del mantenimiento
  • Gestión del pipeline de ventas
  • Gestión del territorio
  • Gestón de procedimientos jurídicos
  • Herramientas de colaboración
  • Historial de servicios
  • Identificación del producto
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Interfaz gráfica de usuario
  • Mantenimiento preventivo
  • Metodologías ágiles
  • Modelado visual
  • Modelos
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Módulos predefinidos
  • Optimización de inventario
  • Pago a proveedores
  • Panel de actividades
  • Panel de comunicaciones
  • Para desarrollo sin código
  • Para dispositivos iPad
  • Para inmobiliarias comerciales
  • Para la industria AEC
  • Para profesionales jurídicos
  • Permite la programación de multiples idiomas
  • Planificación y asignación de recursos
  • Planificación y programación de proyectos
  • Plantillas prediseñadas
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión
  • Previsión de la demanda
  • Previsión de ventas
  • Priorización
  • Programación
  • Programación automatizada
  • Programación de tareas
  • RFI y envíos
  • Registro de auditoría
  • Registro de entrada y salida
  • Replicado de datos
  • Segmentación
  • Seguimiento costes hasta finalización
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de clientes
  • Seguimiento de competencias
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de creación de informes y proyectos
  • Seguimiento de defectos
  • Seguimiento de envíos
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de garantías
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento de presupuestos/Costes de trabajo
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento horas/gastos
  • Sin código
  • Sistema de calendarios o recordatorios
  • Software para gestión de propiedades comerciales
  • Tablero kanban
  • Tareas de importación
  • Tareas recurrentes
  • Tratamiento de pedidos
  • Vista de Gantt/cronología

Alternativas a Quickbase

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ClickUp es el futuro del trabajo: una aplicación que reemplaza a muchas otras. ClickUp es una destacada aplicación de productividad de rápido crecimiento en 2020. Descubre más sobre ClickUp

Opinones de Quickbase

Evaluación media

En general
4,5
Facilidad de uso
4,1
Atención al cliente
4,3
Funcionalidades
4,2
Relación calidad-precio
4,1

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
55%
4
35%
3
7%
2
1%
1
2%
George K.
George K.
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña
Fuente: GetApp

Quickbase: the the missing link between applications and and business owners

5 hace 6 años

Comentarios: I have used Quickbase for about 2 years now, and I have needed to create the application for my company from scratch.
After having dabbled with the likes of designing a SQL or Access database, to creating a seemingly easier FileMaker application, Quickbase ended up winning those, hands down.
From a UI/UX perspective, Quickbase is a very intuitive products. You will immediately notice the attention to detail in designing this product the very first time you run into an error in a formula, or any design element. All feedback from the application is so detailed to the point where it practically resolves the issue for you. No other application has ever done that for me. Furthermore, it allows even a non-technical user create fairly complex applications that are far from achievable using a normal database product. Even if you are looking to create certain more advanced functionality in Quickbase, for instance, interacting with other applications via the API, you have native connectors within Quickbase which is constantly growing, and you can use applications like Zapier to further than integration without requiring any programming knowledge. I can write about the benefits of this application for pages, but, I will just say that, if you are drowning in Excel sheets to run your business, and have no way to link your data in an elegant way, do yourself a favor, and check out Quickbase for this purpose.

Puntos a favor:

- Easy of use (Great UI/UX) - Flexible Interface - Scalable - Supports a full API for integration to virtually any other application - Allows for scaling to a multi-user application, allowing for complex workflows to match business process. - It's a mature product, which means that you would hard pressed to ask a question that hasn't already been answered by one of the Quickbase geniuses in the community forums. - The community support is fantastic, and their support is very quick and efficient.

Contras:

- Reports are not easily formattable. So, if you want to send out reports to your clients, or internally within the company, you would have to resort to 3rd party tools to allow for such functionality. I'm hoping that Quickbase will work on this particular aspect of their reporting in future releases.

Respuesta de QuickBase

hace 6 años

Thanks for the fantastic review, George! Glad to hear QuickBase is working for you and your organization. We are always working to enhance QuickBase -- including updating our reporting options -- so please stay tuned for great new features in the future!

Cody H.
CSR en EE. UU.
Contabilidad, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Quick Base is a solid way to visualize and share data with controls

4 el año pasado

Comentarios: I have used Quick Base for a long time, and can get around easier than many of my colleagues. I view that as a mark against Quick Base, but overall it serves well as a place to store and visualize data for a distributed team.

Puntos a favor:

Quick Base is a solid way to visualize and share data with controls. It serves well as a data repository and tool for displaying large data sets.

Contras:

Not as intuitive as some of the competitors, sometimes it takes 2-3 menu clicks to get where you're going.

André L.
E-Commerce Platform Operations Specialist en EE. UU.
Comercio minorista, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Dissappointing

3 hace 3 semanas Nuevo

Comentarios: I am using Quickbase to manage all my work on a daily basis. It has some advantages over alternatives such as spreadsheets and email.

Puntos a favor:

The email notifications in Quickbase contain a lot of useful information. It is sometimes easier to manage Quickbase tasks by reading the email notification summaries rather than navigating the Quickbase website. Thankfully, the website allows files to be uploaded so users can create their own templates for tasks.

Contras:

There is no API features and tickets cannot be associated with each other or dependent on each other.

Usuario verificado
System Engineer en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Streamlining procedures and saving time for all departments

4 hace 4 meses

Comentarios: Because I've been using QuickBase for so long, I'm more familiar with it than most of my coworkers are. Despite this, I think QuickBase is a good tool for storing and visualizing data for a dispersed team, even though it has certain shortcomings. Overall, I found Quickbase to be the best data management program I've ever used. After I integrated my data into Quickbase, I felt more professional since I no longer had to utilize Excel or numbers or my notes to handle my data.

Puntos a favor:

My favorite aspect of the workflow was that it could be constructed using a variety of different methods. QuickBase is an excellent tool for visualizing and sharing data. As a data store and visualization tool, it's a great fit. I appreciated the ease with which I was able to import all of my existing data from a variety of different applications.

Contras:

You could take a picture of your receipt or document and save it on your phone, which would allow you to transfer it to another device. Taking a photo with your phone is now more accessible than ever before, even if you don't have access to a scanner.

Marissa T.
Operations Manager en EE. UU.
Servicios, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Highly Recommend for Unique Business Operations

5 hace 11 meses

Comentarios: Overall, we've been able to easily translate our spreadsheet and paper/pencil systems over to Quickbase. This has helped revolutionize our processes and save time for each department. We've also been able to quickly develop apps when COVID necessitated remote work.

Puntos a favor:

The key feature of this product for us has been the ability to develop a customer-facing portal and internal platform for operations all within house. We have worked with other software companies previously to develop something along these lines, but it never worked out as we run a unique business model that is hard to explain to an outsider. The ability to use our own knowledge of the business to develop something internally has been a game changer for practicality and reducing expenses - software development is expensive!

Contras:

Some items that could be better include ability to identify duplicates, ability to easily select an item in grid edit beyond 1000 records (we have clients with many many many locations), ability to rely on the user groups and have confidence that these users will have all apps added to their 'My Apps' page.

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