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¿Qué es MyCase?

MyCase es una solución completa de gestión de casos para tu bufete de abogados, con las herramientas que necesitas para mejorar la organización, aumentar la eficiencia y ampliar las operaciones de tu firma. Con MyCase, todos los detalles importantes de los casos (documentos, contactos, calendarios, correos electrónicos, tareas, facturas) están disponibles en una única ubicación organizada. En el sitio web de MyCase, puedes acceder a una prueba gratis (no se requiere tarjeta de crédito).

¿Quién usa MyCase?

Pequeñas firmas de abogados que buscan un software de gestión de prácticas fácil de usar para gestionar los detalles de los casos, los documentos, los contactos, el seguimiento temporal y la facturación, todo en un solo lugar.

MyCase Software - 1
MyCase Software - 2
MyCase Software - 3
MyCase Software - 4
MyCase Software - 5

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MyCase

MyCase

4,7 (690)
US$ 49,00
mes
Versión gratuita
Prueba gratuita
101
13
4,6 (690)
4,6 (690)
4,6 (690)
VS.
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
US$ 49,00
mes
Versión gratuita
Prueba gratuita
95
17
4,4 (201)
4,2 (201)
4,5 (201)
Las barras de puntuación verdes muestran el producto ganador en función de la puntuación media y el número de opiniones.

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Rocket Matter
Funcionalidades más valoradas
Facturación
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Funcionalidades más valoradas
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Notas de caso
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Funcionalidades más valoradas
Gestión de documentos
Gestón de procedimientos jurídicos
Seguimiento del tiempo
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Funcionalidades más valoradas
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Protocolo AS2
Transferencia de archivos
AbacusLaw
Funcionalidades más valoradas
Gestión de clientes
Notas de caso
Seguimiento del tiempo
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Funcionalidades más valoradas
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Archivo y conservación
Creación de documentos
ProLaw
Funcionalidades más valoradas
Facturación
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PracticePanther Legal Software
Funcionalidades más valoradas
Facturación
Gestión de clientes
Seguimiento del tiempo
Sage Timeslips
Funcionalidades más valoradas
Facturación
Historial de facturas
Seguimiento del tiempo

Opinones de MyCase

Evaluación media

En general
4,7
Facilidad de uso
4,6
Atención al cliente
4,6
Funcionalidades
4,4
Relación calidad-precio
4,6

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
78%
4
15%
3
4%
2
1%
1
2%
Rick
Rick
Social Security Disability Representative
Usuario de Linkedin verificado
Servicios jurídicos, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Could Not Practive Without MyCase

5,0 hace 2 años
Los subtítulos en español están disponibles en el reproductor de vídeo
Jermarie
administrative assistant and paralegal en Puerto Rico
Práctica de la abogacía, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

MyCASE Review

5,0 hace 5 meses

Puntos a favor:

MyCase es una plataforma muy completa. Me gusta poder manejarla sin problema alguno y que los clientes puedan utilizarla.

Contras:

Lo menos que me gusta es que no se puedan mover "folders" a Mycase. Tiene que ser documento por documento.

Jennifer
Jennifer
Attorney en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Práctica de la abogacía, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

10/10 Recommend

5,0 hace 8 meses

Comentarios: I rave about MyCase anytime a colleague asks my opinion. Admittedly, I do not have experience with any other practice management software, but when I was comparing my options before signing up with MyCase I was most impressed by the completeness of the product as compared to other programs; and the price was by far the most competitive.

Puntos a favor:

MyCase is easy to use. The basic functions are intuitive and a new user can navigate the program without much instruction. As a user becomes more advanced, MyCase offers training and tutorials, and has a plethora of add-ons available, allowing a user to really customize the program to their needs. For me, the most valued features are the ability to accept online payments, the communication and notes features, the time tracking and billing features, and the leads tracking.

Contras:

The email integration is not seamless. I wish that there was a way for emails send to/from a connected email to automatically synch with any client who has a matching registered email address. Additionally, my rate has consistently gone up; I don't use a lot of the add-on features that are the justification for the price increases.

Joel
Joel
Owner en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Práctica de la abogacía, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

My impressions of MyCase a little more than a year in

5,0 hace 5 meses

Comentarios: Overall, my experience with MyCase has been a positive one. I love the client portal and have received excellent feedback from my clients about how professional my CMS is. The texting feature is amazing as I am someone who wants to save all of my client communications. Texting using MyCase makes that incredibly easy.

Puntos a favor:

I love how easy MyCase makes it for me to stay in communication with my clients. I also love the task feature as it gives me the kinds of reminders I need to stay on track with my cases.

Contras:

I do not like that what I can access on the mobile app is very different/limited compared to what I can access on my computer's browser. I also do not like how counterintuitive some of the customization features are in terms of where on the platform they can be found or how the options work.

Jose
Director of Operations en EE. UU.
Servicios jurídicos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

MyCase in a Nutshell.

5,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: Overall, its been a pleasure, however, for the cost and with competition out there like Clio, more needs to be done on the automation side and on the reporting side.

Puntos a favor:

This program is needed for daily file managements and task follow throughs.

Contras:

There is no way to implement a workflow in lead. Leads are tomorrow's clients, but, if you fail to follow through on the leads, they will go somewhere else. Just as in cases, there needs to be a way to implement workflows on leads. Also, there needs to be better reports for accounting. You may enter 10 or 20 or more time entries that are billable in multiple cases. There is no way to run a report on "open time entries that are billable" to see what is pending. The financial reports are convoluted.

Anton
Attorney en EE. UU.
Práctica de la abogacía, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Very poor customer service.

2,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: It was good, but things are going downhill fast. I don't think they value client input enough.

Puntos a favor:

Positives: -Unlimited storage -E-signature -Somewhat open API. -Case insight menu -Easy to add users -Easy to update case status.

Contras:

Negatives: -Very poor customer service. I'm paying for products and services and they have a policy of not calling customers for customer support after 6 months. This is ridiculous. You pay for upgraded features and they won't stand by them other than to link you to a youtube page. -They seem to be outsourcing coding and software support to third parties who require additional monthly fees and integration pains. I would rather that they increase user monthly fee and provide internal testing, customer support, and a new feature once in a great moon. -I think they are out of the loop with what firms want and how firms use their software. For example, the dashboard doesn't have a call button, but has a sticky note feature that our firm almost never uses. It is far better to have quick access to a call button than a sticky note. -In my opinion, they are so focused on Mycase "IQ" and billing that basic features like bulk merging and template setup that integrates well with workflow are put on the backburner. -The reporting features are very limited and basic things like creating a custom shareable report appear impossible. -The documents section is an unmitigated disaster. I kid you not, there are 8 types of documents in the dropdown: case documents, unread case documents, firm documents, esignature documents, intake forms, word templates, esignatures, and advanced templates. What a mess. The advanced templates dropdown menu simple leads you to a screen that says to add the microsoft word add on. It appears to me that the microsoft word add on requires you to login to mycase every time instead of recognizing your machine.