¿Quién usa LiveAgent?

Amplia gama de pequeñas y medianas empresas en los sectores de eCommerce, telecomunicaciones, seguros, SaaS, startups y corporaciones. El cliente objetivo es todo aquel que comprende la importancia de la atención al cliente.

¿Qué es LiveAgent?

LiveAgent es un software de help desk con todas las funciones. Empresas como BMW, Yamaha, Huawei, Orange o Forbesfone utilizan LiveAgent para ofrecer al cliente resultados asombrosos, a 150 millones de usuarios finales en todo el mundo. Únete a ellos y obtén una ventaja competitiva. Comienza con una prueba gratis de 14 días, sin necesidad de tarjeta de crédito, sin contratos.

LiveAgent es un software multicanal de centro de ayuda con abundantes características, más de 170, incluidas chat en vivo, soporte telefónico, integraciones con redes sociales, portal de la ayuda y API.

Información sobre LiveAgent

QualityUnit

http://www.ladesk.com/

Fundada en 2004

Vídeo de LiveAgent
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Resumen de precios de LiveAgent

See pricing plans

LiveAgent dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de LiveAgent está disponible a partir de US$ 15,00/mes.


Precio inicial

US$ 15,00/mes

Versión gratuita

Prueba gratis

LiveAgent deployment and support

Asistencia

  • En horario ininterrumpido (atiende un representante)
  • En línea

Implementación

  • En la nube, SaaS, web
  • Móvil: nativo de iOS
  • Móvil: nativo de Android

Formación

  • En persona
  • En directo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Funciones de LiveAgent

  • Análisis
  • Comentarios de 360 grados
  • Creación de informes de llamadas
  • Gestión de encuestas
  • Recopilación de comentarios
  • Supervisión de quejas

Lista completa de Herramientas para medir la satisfacción del cliente

  • Acceso remoto
  • Asistencia remota
  • Chat de vídeo
  • Chat en vivo
  • Colaboración
  • Conferencias web
  • Firma electrónica
  • Gestión de reuniones
  • Gestión de tareas
  • Seguimiento de huso horario
  • Softphone
  • Supervisión de la actividad de los empleados

Lista completa de Herramientas para teletrabajar

  • Archivado
  • Capacidad de grabación y reproducción
  • Etiquetado de llamadas
  • Grabación a demanda
  • Grabación activada por evento
  • Grabación programada
  • Registro de llamadas distribuidas
  • Transferencia de archivos

Lista completa de Programas para grabar llamadas

  • Centro de atención telefónica
  • De texto a voz
  • Enrutamiento de llamadas
  • Entrada de teclado del teléfono
  • Gestión de encuestas
  • Grabación de llamadas
  • Mensaje de voz
  • Personalización de la voz
  • Registro de llamadas
  • Varios scripts

Lista completa de Sistemas IVR

  • Chat proactivo
  • Creación de marca personalizable
  • Formulario sin conexión
  • Geofocalización
  • Integración de terceros
  • Respuestas prediseñadas
  • Seguimiento de visitantes de la web
  • Transferencias/enrutamiento
  • Uso compartido de la pantalla

Lista completa de Software de chat en directo

  • Análisis
  • Chat en vivo
  • Contenido en vídeo
  • Distribución de contenido
  • Gestión de bajas de la suscripción
  • Gestión de comunidades
  • Gestión de la comunicación
  • Ludificación
  • Recopilación de comentarios

Lista completa de Software de compromiso del cliente

  • Chat y mensajería
  • Comunicaciones a demanda
  • Comunicación multicanal
  • Comunicación por lotes
  • Contenido en vídeo
  • Contenido interactivo
  • Distribución de correo electrónico
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de impresiones
  • Gestión de modelos
  • Personalización

Lista completa de Software de gestión de comunicaciones con los clientes

  • Análisis
  • Análisis de sentimientos
  • Análisis de texto
  • Análisis predictivo
  • Gestión de encuestas y sondeos
  • Gestión de los comentarios negativos
  • Gestión del conocimiento
  • Panel de comunicaciones
  • Recopilación de datos multicanal
  • Segmentación de clientes

Lista completa de Software de gestión de experiencia del cliente

  • Acciones correctivas (CAPA)
  • Clasificación de quejas
  • Enrutamiento
  • Gestión de casos
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de encuestas
  • Gestión de formularios
  • Gestión del control de calidad
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de problemas
  • Seguimiento de quejas de clientes
  • Supervisión de redes sociales

Lista completa de Software de gestión de quejas

  • Búsqueda de texto completo
  • Catalogación/Categorización
  • Colaboración
  • Foros de discusión
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Portal de autoservicio
  • Árbol de decisión

Lista completa de Software de gestión del conocimiento

  • Alertas y alzada
  • Almacenamiento de documentos
  • Chat en tiempo real
  • Comunicación multicanal
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Control/Acceso remoto
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Enrutamiento automatizado
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de tickets
  • Integración de correo electrónico
  • Integración de redes sociales
  • Macros y modelos de respuestas
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de interacciones
  • Supervisión de redes

Lista completa de Software de help desk

  • Acceso móvil
  • Base de conocimientos
  • Configuration Management Database (CMDB)
  • Control remoto
  • Gestión de SLA
  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión del cambio
  • Portal de autoservicio

Lista completa de Software de service desk

  • Alertas y alzada
  • Asistente virtual
  • Base de conocimientos
  • Chat en vivo
  • Encuestas y comentarios
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de citas
  • Gestión de colas de espera
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Integración de redes sociales
  • Métricas de rendimiento
  • Portal de autoservicio

Lista completa de Software de servicio al cliente

  • Chat en vivo
  • Enrutamiento de llamadas
  • Grabación de llamadas
  • Identificador de llamadas
  • Perfiles de llamadas
  • Registro de llamadas
  • Videoconferencia

Lista completa de Software de softphone

  • Centro de atención telefónica de llamadas entrantes
  • Centro de atención telefónica de llamadas salientes
  • Centro de atención telefónica mixto
  • Chat en tiempo real
  • Creación de informes/análisis
  • Gestión de alzadas
  • Gestión de campañas
  • Gestión de colas de espera
  • Grabación de llamadas
  • Grabación de texto de llamada
  • Marcación manual
  • Marcador predictivo
  • Registro de llamadas
  • Respuesta vocal interactiva (IVR)
  • Sistema de marcación progresiva

Lista completa de Software para call center

  • Chatbot
  • Creación de informes/análisis
  • Enrutamiento automatizado
  • Gestión de colas de espera
  • Gestión de la calidad
  • Gestión del personal
  • Herramientas de colaboración
  • Integración de telefonía informática
  • Interfaz de agentes
  • Marcador automático
  • Respuesta vocal interactiva (IVR)

Lista completa de Software para contact center

  • Alertas de cuenta
  • Análisis de pérdidas/ganancias
  • Contratación de personal
  • Gestión de cuentas
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión del ciclo de vida del cliente
  • Participación del cliente
  • Resultado de salud
  • Seguimiento/Análisis de uso

Lista completa de Software para el éxito del cliente

  • Creación de informes/análisis
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de contactos
  • Gestión de telemarketing
  • Marcador automático
  • Marcador predictivo
  • Reconocimiento IVR y de voz
  • Supervisión de llamadas
  • VoIP

Lista completa de Soluciones de telefonía

Alternativas a LiveAgent

Más alternativas a LiveAgent

Reseñas de LiveAgent

Read all reviews

Overall rating

4,7/5

Average score

Facilidad de uso 4,6
Atención al cliente 4,7
Funcionalidades 4,6
Relación calidad-precio 4,7

Review software

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Federico V.
CCO
Ocio, viajes y turismo, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 31/3/2020

"B2B portfolio management"

Comentarios: I thought it was going to be a more difficult change or that the system was not going to adapt to our business due to its low cost. Pleasantly I can say that the experience has been very good: the whole organization has quickly acquired it and helps us to work more orderly and with the peace of mind that information is not lost among so many communication channels, since LiveAgent centralizes almost all of them.

Puntos a favor: What I like most about LiveAgent is that we didn't lose the personalization that our business requires, on the contrary, we managed to improve it by being more agile with response times by removing the dependence on responses and email forwarding with many people in CC to handle a single sale. All the actors in the sales process can participate simultaneously if necessary, centralizing and keeping the information available to everyone. The tagging system of the tickets is very useful when prioritizing, the departments and the assignment allow to order and define who is responsible at each stage. We can set up our own ticket and contact fields, so we can manage the software as we need to. Finally, the biggest beneficiary is our client, who receives a better service.

Contras: I would like to be able to mention an agent who receives a notification about any comment on the ticket. Anyway, the system has a chat or an internal call that can be made about the tickets and they help a lot when it comes to teamwork.

Respuesta de proveedores

por QualityUnit el 1/4/2020

Thank you so much for your kind and complex feedback, Federico! I am thrilled to hear that LiveAgent plays a role in the improvement of a way that your business handles customer support! Our software is making sure that no ticket will be missed or skipped and it also allows all the agents to see who is working on which ticket so that agents can easily avoid double-work! We also wanted to make sure that LiveAgent will be affordable for any business regardless of its size! :) Just know that you can always reach us 24/7 via chat on our website! :)

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 31/3/2020
Barney B.
Head of Marketing
Materiales de construcción, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/3/2020

"Great Features & Great Speed"

Comentarios: LiveAgent is helping us convert initial chat enquiries visiting our website into qualified sales leads. We provide a niche product to the very top of our market so being able to qualify enquiries at this initial stage is important to us. The other key outcome is LiveAgent has no impact on our site loading speed. We identified ZenDesk, our previous chat solution, was impacting out site loading speed - and therefore potentially impacting our SEO strategy. From a free trial, we found LiveAgent has zero impact on our site loading speed - we now have a better chat solution AND a faster loading webiste.

Puntos a favor: We use LiveAgent to manage chat conversations on our website with the aim of converting initial enquiries into qualified sales leads. There is afar great functionality than our previous chat software solution and is far more customisable, with options to brand and personalise it to our business. The other key feature for us is that it is the number one ranked chat widget for website loading speed, an important part of our SEO strategy.

Contras: There is so much more functionality and ability to personalise LiveAgent than our previous chat software (ZenDesk) so set up took a little longer - but the ultimate outcome has been far superior.

Respuesta de proveedores

por QualityUnit el 25/3/2020

Hello Barney, many thanks for your great review! It means a lot to us and we are super thrilled to hear that you are happy with the platform and the chat solution LiveAgent is offering. We understand that it is necessary to manage all the tickets from the very beginning as each customer is important and should be taken the best care of and that is why LiveAgent makes sure that no ticket is skipped or left out! Just remember that our support team is always ready to help so feel free to start a chat on our website should you have any questions! :)

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/3/2020
Gavin H.
Director
Comercio minorista, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/10/2020

"The best in the business"

Puntos a favor: We implemented this software into our busy customer support team for an online business and the effects were immediate. Easy to set up and the support were brilliant when we did get stuck. We were able to provide a better level of response to our customers and also analyse the areas of our business which were creating the most issues and resolve them. I would not be without this software now.

Contras: The only thing missing is the ability to put calls on hold and call back out.

Respuesta de proveedores

por QualityUnit el 21/10/2020

Hi Gavin,
Thank you very much for such kind words. It's amazing to hear about the positive impact LiveAgent had on your workflow and customer interaction. Our team works hard every day to further improve the system and perfect what is already there - stay tuned for more awesome updates coming your way and remember, we are online 24/7 in case of any questions!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/10/2020
Ben H.
Sales Manager
Comercio minorista, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    3 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/2/2020

"Significant Value for the price"

Puntos a favor: Price, Excellent customer support, large amount of features and functionality

Contras: While I love the complete control of all the automated systems being programmable, it could use some additional default built in options. Comparing LiveAgent to competitors like ZenDesk is like comparing Linux to Apple. LiveAgent gives you complete control - but you have to set up everything. The other software out there doesn't let you customize, but everything works for you. An in between 'windows' option that allows control for those who want it but is smoother to set up for those who don't want the extra work would be optimal. That said, programs that do it for you tend to cost a lot more, which would defeat LA's primary value, the low cost.

Respuesta de proveedores

por QualityUnit el 4/3/2020

Dear Ben, thank you for your honest feedback! We really appreciate it! :) The reason why LiveAgent was developed in a way that you have to set the majority of things up is so that it would work for each client exactly how they need. Usually, businesses differ from one to another and that is why we wanted to give everybody a chance to adjust it to their business and needs. You know where to find us should you need anything! :)

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 18/2/2020
Mike R.
Director of Technology
Seguros, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/10/2020

"LiveAgent does what it is supposed to do"

Puntos a favor: It is cost effective. Because LiveAgent allows us to use our existing VOIP solution we circumvent a lot of the hidden costs of the competition who are, for the most part, veiled VOIP providers. All the venues of contact are centralized in a single app and it is relatively easy to track issues and merge tickets. The software does what it is supposed to do and it does it well.

Contras: Administrator for billing needs to pay for a license. Nonsense cash grab. No bells and whistles. Want to do something that isn't directly supported? You can't. Perhaps one of the worst features of LiveAgent is their entire support and technical team is overseas. This leads to very long lead times between exchanges with their team on any issue that is beyond surface level. They eventually resolve issues and are as helpful as they can be given the time delay, but if you're in NA, troubleshooting something that should take an hour or two can easily take over a week.

Respuesta de proveedores

por QualityUnit el 21/10/2020

Hi Mike,
Thank you very much for your feedback. It's great to hear that LiveAgent was the right fit for you when it comes to connecting all of your channels into one collective inbox and connecting your current VoIP provider. Although our team is located in Europe, we provide support 24/7 via emails and chat - don't hesitate to try the live chat in case of any questions and get connected to our technical team in a few seconds, no matter the time of the day!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/10/2020