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a elegir el mejor software

Sobre Xero

Hermoso software de contabilidad en línea alojado en la nube para pequeñas empresas. Accesible en cualquier momento y en cualquier lugar. ¡Experimenta tu versión de prueba gratis ahora!

Descubre más sobre Xero

Puntos a favor:

Integrates well with adds on to provide more sophisticated reporting. Integration with AI products such as ReceiptBank and Approval Donkey also work well.

Contras:

1099 reports are too limited. Tracking categories are too limited.

Valoraciones de Xero

Evaluación media

Facilidad de uso
4,3
Atención al cliente
4,0
Funcionalidades
4,3
Relación calidad-precio
4,2

Probabilidad de recomendación

8,2/10

Xero tiene una valoración global de 4,4 estrellas sobre 5 según las 2.972 opiniones de usuarios de Capterra.

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Filtrar opiniones (2.971)

Karim
Finance Controller
Usuario de Linkedin verificado
Diseño, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

One stop Accounting solutions for Small to Medium organisations.

4,0 hace 4 años
Los subtítulos en español están disponibles en el reproductor de vídeo
Miguel Angel
Miguel Angel
Diseño en Ecuador
Usuario de Linkedin verificado
Ingeniería industrial o mecánica, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

La mejor opción para llevar un registro financiero y contable.

5,0 el año pasado

Comentarios: Es una herramienta sólida y completa para la gestión financiera empresarial, pero los usuarios deben considerar cuidadosamente los costos y la necesidad de características avanzadas antes de decidirse por esta plataforma. Además, algunos usuarios pueden requerir capacitación adicional para aprovechar al máximo todas las herramientas y características que ofrece Xero.

Puntos a favor:

Xero es una plataforma intuitiva y fácil de usar que no requiere habilidades técnicas avanzadas para poder trabajar con ella, siendo accesible en cualquier lugar debido que la plataforma se basa en la nube, lo que significa que los usuarios pueden acceder a ella desde cualquier lugar y en cualquier momento. Además, ofrece una amplia variedad de características y herramientas que permiten a los usuarios ajustar la plataforma de acuerdo a sus necesidades.

Contras:

Xero puede ser costoso para algunos usuarios, especialmente para aquellos que requieren de características avanzadas y personalizaciones, incluso es posible que algunos usuarios necesiten capacitación adicional para poder utilizar todas las características y herramientas.

Jesus
Contador en México
Tecnología y servicios de la información, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Plataforma Contable

4,0 hace 2 años

Comentarios: La plataforma esta en constante mejora, lo que significa que a futuro podrá ser muy sólida en el mercado. Es de facil acceso y su interfaz es super ligera lo que hace que no requiera de mucha data para navegar por las diversas opciones del menú.

Puntos a favor:

Es una plataforma práctica de usar, permite integrarse con otras plataformas como Stripe para mejorar procesos de cobranza y pagos. Es muy versatil y lo mejor de todo es que estan en constante mejora por parte del desarrollador creando nuevos estilos de reportes

Contras:

Anteriormente tuve muchos problemas para importar facturas masivas ya que tenia un limite de carga, actualmente no sé si el error fue corregido, motivo por le cual se hizo una integración con Stripe para evitar este tipo de errores.

Almudena
Especialista comercial en España
Seguros, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Xero está cambiando el panorama de la contabilidad en la nube

4,0 el año pasado

Comentarios: Mi experiencia con Xero se puede describir como satisfactoria, ha simplificado mi flujo de trabajo y me ha ahorrado mucho tiempo y esfuerzo, ya no paso muchas horas en la oficina. Recomendaría este software a todo el mundo.

Puntos a favor:

Xero gestiona toda la contabilidad de los negocios directamente. En particular, la automatización del proceso de conciliación bancaria es un ahorro de tiempo increíble, se conecta a bancos y tarjetas de crédito. Además, se integra fácil y efectivamente con otro software basado en la nube, lo que mejora la usabilidad de Xero.

Contras:

Mi principal problema era que me gustapoder crear diferentes direcciones de entrega en facturas que tienen una dirección de factura pero diferentes ubicaciones de entrega, ya que es importante especificarlo. Para solucionarlo, lo escribimos en el cuerpo de la factura; sin embargo, con los sistemas anteriores hemos podido ingresar múltiples direcciones de entrega, para una dirección de factura y seleccionar la requerida cada vez.

maría del mar
rrhh en España
Recursos Humanos, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

App muy sencilla y fácil de utilizar

5,0 hace 2 años

Comentarios: Es una app que utilizo diariamente para la gestión de la contabilidad de mi empresa, con ella realizo la facruración , el inventario, las compras, los gastos, etc.Por su bajo coste, es accesible para todas la empresas, te ayuda ha hacer tu día a día más dinámico y llevadero, y lo pueden utilizar tanto pequeñas como grandes empresas.

Puntos a favor:

Lo que más me gi¡usta de Xero es que es accesible para todo el mundo y es muy efectiva para hacer tu día a día más llevadero y ahorrar tiempo.

Contras:

Lo que menos me gusta, es que es un poco compleja, ya que para su utilización se requiere tener conocimientos en materia de contabilidad.

Mónica
Mónica
Founder en España
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Solución contable para autónomos

5,0 el año pasado

Puntos a favor:

Xero es una solución de contabilidad online fácil de usar, accesible y que te permite automatizar procesos y cuentas en tiempo real. Si buscas una herramienta contable eficaz, te puede servir.

Contras:

Resulta complicada de aprender si no tienes mucha experiencia en contabilidad. El soporte al cliente no es tan sencillo cuando tienes dudas contables de la aplicación.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Consultoría de gestión, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Herramienta de facturación y contabilidad en la nube

4,0 el año pasado

Puntos a favor:

Plataforma muy fácil de usar e intuitiva, permite conectarte con distintos bancos y aplicaciones como Stripe para centralizar la facturación del negocio.

Contras:

Me parece un poco caro en comparación con sus competidores si no necesitas una gestión compleja.

Iago
Iago
Planificador de producción en España
Usuario de Linkedin verificado
Ingeniería industrial o mecánica, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Software de contabilidad perfecto!

5,0 hace 2 años

Comentarios: Xero permite ahorrar tiempo principalmente a través de la automatización de cuentas bancarias y reglas bancarias. Como con todo este tipo de software, hay ciertas cosas que le faltan, pero Xero está mejorando continuamente.

Puntos a favor:

Fácil de usar. Buena integración con nuestro software de gestión de inventario y con las cuentas bancarias. Diferentes usuarios pueden tener diferentes niveles de acceso (por ejemplo, acceso a recibos y facturas pero sin acceso a datos bancarios).Incluye muchas otras posibilidades que se van conociendo y aprendiendo cuanto más lo uses!

Contras:

Creo que la mayor desventaja del software es el precio, la tarifa de suscripción mensual es demasiado alta . Aparte del precio, la única otra desventaja es que el soporte es solo por correo electrónico lo que lleva más tiempo resolver los problemas.

Iván
Iván
Desarrollador Web Full Stack en Perú
Usuario de Linkedin verificado
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Xero Facturacion por E-mail

5,0 hace 2 años

Comentarios: Bastante buena. El precio del producto es mas caro que otro software que use anteriormente pero sus herramientas lo valen por completo.

Puntos a favor:

Es facil de usar ya que el diseño es bastante limpio e intuitivo. Las herraminetas son muy faciles de ubicar.

Contras:

Al principio si no tienes mucha experiencia se pueden cometer errores con la facturacion por e-mail

Lourdes
Lourdes
Asistente al Cliente en Uruguay
Usuario de Linkedin verificado
Supermercados, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

El contador en forma sencilla

4,0 hace 2 años

Comentarios: Es un programa que nos ahorra tiempo, si bien aún puede mejorar es una gran herramienta de contabilidad.

Puntos a favor:

Fácilidad de uso, interfase integrada, funciones para integrar cambios en forma sencilla.

Contras:

Problema al cargar gran cantidad de datos, tarifa muy alta.

yuly
asistente administrativo en Perú
Salud, bienestar y deporte, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

mi xero

5,0 hace 2 años

Comentarios: me ha ayudado mucho, en cuanto a una mejor contabilidad y orden.

Puntos a favor:

toda la información la encuentras en la nube, sus herramientas para la facturación son increíbles, fácil de usar, sus alertas y notificaciones son de gran ayuda.

Contras:

todas sus funciones son excelentes. cada una cumple su función y gestión.

Harry
Harry
Head of Creative en RU
Usuario de Linkedin verificado
Servicios de información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

A straight-forward system for managing business finances

5,0 hace 2 semanas Nuevo

Comentarios: An easy-to-use finance system that meets multiple requirements in a simplistic and user-friendly way.

Puntos a favor:

How easy it is to manage expenses in their various statuses - it's transparent with helpful notifications and also easy to upload new recipets and details.

Contras:

Creating a login requires a seperate phone app for verification which is understandable from a security perspective but does slow down the setup process.

Monika
Finance and Support Manager en RU
Construcción, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Amazing at efficiency

5,0 hace 3 semanas Nuevo

Comentarios: Overall I can't imagine using different software. We briefly used Sage for payroll and it was too detailed and clunky, with Xero it was an easy setup and efficient process each time.

Puntos a favor:

Simplicity and ease of use. You don't have to be a qualified accountant to be able to use it, but if you are, the whole system is very helpful and you can automate so much!

Contras:

The support takes time to get your ticket answered but when it is, any follow-ups are quick.

Marquerette
Professional Accountant en Sudáfrica
Contabilidad, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Do ot use Xero acciunt if you will need support

2,0 hace 2 semanas Nuevo

Comentarios: Fairly satisfactory, I had an issue with updating my payment details but there was an issue and support was useless.

Puntos a favor:

REDUCED TIME-RELATED TO DATA CAPTURING and cloud-based - no backup needed or software updates

Contras:

The support is very basic and no real solutions are provided. If you have an issue with Xero - you are on your own!!!!

Jesse
Managing Director en Australia
Organización de eventos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Xero is a Team Player

5,0 hace 4 meses

Puntos a favor:

Xero has helped us reduce the amount of admin time we used to spend by automating and simplifying some of the most time consuming daily tasks. We love the ability to connect and reconcile our accounts, easily process payroll, sign up new staff and process credit card payments for better cashflow.

Contras:

There's nothing I don't like about Xero. I'm just looking forward to more features and the ability to integrate with more external software in the future, increasing automation wherever possible.

Adeem
Director en RU
Importación y exportación, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Timesaver!

5,0 hace 4 semanas Nuevo

Comentarios: Very good, nice and snappy. Paired with Hubdoc it is a fantastic tool.

Puntos a favor:

The best thing about Xero, or any decent accounting package, is just how time saving they can be when used properly. As the owner of a growing and busy small business, Xero has taken a massive load off my mind when it comes to invoicing and tracking what we are owed. I wouldn't be without it now.

Contras:

We switched to Xero from Quickbooks and the only thing I miss is that Quickbooks had a feature in the search where you can search individual line items on invoices, very useful to find out what a specific customer was charged.

Hamood
Accountant en RU
Contabilidad, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Excellent for bookkeeping

5,0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: Excellent tool for small businesses. Can produce standard management reports allowing small business to have real time data. Great customer service and can be set up quickly

Puntos a favor:

Modern user interface, easy tonuse Can link bank accounts and Receipt Bank Easy to balance books, even for new bookkeepers, so this allows small business to easily do their bookkeeping and save on accountancy costs

Contras:

Is more expensive than other product in the market Bank account sometime lose their coonection and need to be refreshed

Lisa
Corporate Accountant en EE. UU.
Internet, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Xero review

5,0 hace 4 semanas Nuevo

Comentarios: Overall, my experience with Xero has been positive. It has greatly streamlined my company's accounting processes and facilitated effective collaboration with my accountant.

Puntos a favor:

Xero's intuitive interface and seamless integration with various third-party apps make it an excellent choice for users. The real-time updates on finances and cash flow significantly aid in making informed business decisions. Additionally, it offers cloud-based accounting for SMEs, enabling easy management of invoicing and bank reconciliation from anywhere.

Contras:

While Xero is generally user-friendly, the learning curve can be steep for those new to accounting. Despite its strengths, beginners might find it challenging to navigate at first.

Xiang
Director en EE. UU.
Servicios de información, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Small tool can do most jobs

4,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: Easy to use for small business with low cost

Puntos a favor:

We use Xero as a small business accounting application for payroll in our accounting.

Contras:

No inventory assemblies and email-only support

Dan
Manager en RU
Contabilidad, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Xeeo praise

4,0 la semana pasada Nuevo

Comentarios: Brilliant, the leading accounting software presently.

Puntos a favor:

It is so user friendly and difficult to make a mistake. It is a forward thinking software and constantly moving with the times. The clients we have trained have picked up the basics after just 2 or 3 sessions.

Contras:

Corrections are hard to make but this helps to avoid cover ups and deliberate fraud.

Preeti
AVP en RU
Contabilidad, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

One of the best cloud based accounting software

4,0 hace 2 semanas Nuevo

Comentarios: It is such a user friendly software that bookkeeper finds it really easy to navigate through the entire software. There are so many search options and shortcut methods like cash coding and uploading bulk journals and credit notes in CSV are available, which make the life of accountant very easy. Also, the simplicity VAT returns generated in XERO and ease of creating new chart of accounts is unparalleled.

Puntos a favor:

One of the most user friendly software and fantastic 24*7 support team.

Contras:

Pretty expensive. It does create a mess when you change the VAT scheme from one to another and the user might end up paying more VAT than actually due, due to miscalculation by XERO.

Paul
Managing Director en Australia
Bienes de consumo, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Super Simple Accounting Software for Small to Medium Sized Businesses

5,0 hace 5 años

Comentarios: As a small business our main priority is to keep our monthly book keeping tasks simple and quick. Since moving to Xero from MYOB we have found a significant reduction in our book keeping time input. We are NOT accountants or book keeping experts and Xero as an accounting system has definitely made this part of our business much more efficient. We are guided by our accountant as how best to use the software and have been able to develop a simple client - accountant relationship with Xero being the main conduit of information between us.

Puntos a favor:

As a small business we found Xero to be a simple and very cost effective solution for all our accounting - book keeping needs. Xero is very easy to set up with your accountant and reduces the time you need to spend on book keeping tasks each month. With automatic bank feeds the time we need to reconcile our accounts each month is minimal. The audit trail features mean any issues that arise can be quickly found and fixed. Being able to notate any transactions enables our accountant to quickly respond to our queries. As a small business keeping our external accountant costs down is very important to us and by using Xero means the time our accountant has to actually spend on our accounts is less and therefore so are the invoices we receive from him!

Contras:

Some of the automatic accounts Xero suggests you reconcile to are not correct so it is important to double check each transaction before reconciling. We had issues setting up some of the automatic bank feeds and still have one bank account that will not process the feeds so we need to enter those transactions manually. When uploading a file of transactions we also had some issues and found it quicker just to manually enter them into the software.

Craig
Owner en Canadá
Marketing y publicidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

I can't wait for it to be finished!

5,0 hace 4 años

Comentarios: It's a lot of money to get setup with a certified consultant. Very few consultants available in Canada. When we did find one she was great but she bills you for every second she works. As in not any free advice. My lawyer is easier to work with.

Puntos a favor:

As a former quickbooks user of about 20 years, it was a big deal to switch platforms. At first glance it looked like it would do everything we wanted. I loved the price point, the interface and relative ease of use. The multi currency was great as was the ability to integrate with Stripe. You make a lot of compromises to save on the huge monthly cost of quickbooks but there are workarounds.

Contras:

There are so many things that are just common/must have's for any business. Things like progressive billing, job costing and even the ability to make your own journal entries are missing. We had to hire a consultant and spend around $800 just to get it to add purchases easier to the mix with HubDoc. You see job costing catagories at the invoice level but not software or 3rd party app to back it up. The single most annoying thing about it is the support. It's non existent. You complain, They tell you its not a problem and ignore your requests. I struggle daily with the search function. I can't get about 50% of my searches to work. The clients I'm looking for are entered. I'm typing them in fine but you often have to visit contacts menu and find them manually by quote number or just never ending scrolling. Upon complaining numerous times the best they can do is say "it might take up to two weeks for your contacts to sync. " Xero: It's 2020 and the dark ages of cloud software have passed. You need to fix the search function and add job costing to be considered a contender. So here we are in 2020, manually adding each of our sales to a spreadsheet and adding the subsequent bills to it to see if we made $. They make it incredibly hard to contact support and they are quite unresponsive when they do reply to your ticket. They try really hard to push you to support forums, where there are literally hundreds of complaints on the same issue with the ability to comment closed.

Judah
Owner en EE. UU.
Contabilidad, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Solid platform

5,0 hace 4 años

Comentarios: So far, it has been amazing. I have little to no complaints. Everyone that I have moved to Xero have told me thank you.

Puntos a favor:

Xero is an accounting software that just works. I have used so many different platforms, and Xero has been the easiest and most reliable software I have found.

Contras:

1099 reports are too limited. Tracking categories are too limited. Support can phone it in when you first reach out to them, but if you set up a time to chat with someone they are extremely helpful.

Monika
Financial Director en Sudáfrica
Contabilidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Xero for Business

4,0 hace 4 años

Comentarios: I am happy, can be connected with my clients all the time, can prepare reports anywhere, anytime. I think the price for South Africa is a bit high

Puntos a favor:

I like the product is easy to use, no need high knowledge of accounting, the person who never was doing accounting can easily manage this product

Contras:

there is still missing a few things as inventory shall be a bit changed as people with two inventories in different places can not have two storages, there are few things that missing and can make it easier to work with

Rowena
Accountant en Nueva Zelanda
Contabilidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

It took me a while, but I am a Xero convert!

5,0 hace 3 años

Comentarios: When I first began using Xero, I had heard a lot about it and was skeptical. Surely, no software could be so "all that"! I was introduced to it by a colleague who has converted the whole of her mid-size accountancy practice to it, and literally within a day and a half (which did include watching some of the short but very clear tutorial videos) I was not only up and running, but felt confident using it, finding my way around it, locating and fixing errors etc. It's literally that simple and straightforward. It's also incredibly stable - I think in 3 years it's only been offline (to my knowledge) 3 times, each for a very short period. I've also not found ANY bugs so far - almost unheard of! - and the support is fantastic, even though it's online.

Puntos a favor:

Provided it's set up properly, Xero is probably the most friendly accounting software - to non-accountants that is - of any I've ever come across. Back in the 90's, MYOB revolutionised accounting software for small business, but Xero takes it to a whole new level, by removing so much of the data entry work that takes time, leaves room for errors and is in general a pain, when you'd rather be - you know, running your business. With Xero, it's up to the individual operator how much they want to automate their accounting transactions; if you want to, you can use the really powerful, but still simple tools to do a lot of the legwork for you. If you prefer to do it more manually, that's OK too - it's still simple and very quick and easy to use.

Contras:

Xero is constantly adding and refining its software. Inventory control is an area I'd like to see strengthened, but that's already way ahead of where it was a couple of years ago. Similarly processing payments in advance. But these are relatively small niggles which for the majority of small businesses don't present any issue.