18 años ayudando a las empresas colombianas
a elegir el mejor software
Sobre SendGrid
SendGrid es la plataforma líder de entrega de correo electrónico en la nube, en la que confían más de 78 000 de las marcas de más rápido crecimiento del mundo.
The software is powerful and while advances it’s quite easy to get a hang of.
The customer support was the worst I have ever experienced.
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E-mail Marketing optimized for Professionals

Email marketing eficaz incluso en su prueba gratuita
Comentarios: En una herramienta genial que ayuda a las empresas a enviar email marketing a muchas personas a la vez (100 por día en su prueba gratuita). Permite crear y enviar esos correos de manera fácil, y también muestra qué tan bien funcionaron esos correos. Es perfecto para empresas grandes y pequeñas que quieren hacer crecer su negocio usando email marketing
Puntos a favor:
Muy fácil de usar, ofrece una prueba gratuita que permite 100 emails por día, algo que para iniciar está bien. Además de excelentes herramientas de análisis de campañas que pueden darte muy buena información como el rebote, la apertura de los correos, las conversiones, etc
Contras:
No quise optar por un plan mayor porque me pareció un poco caro en comparación con otros proveedores de este servicio, aunque su prueba gratuita es bastante eficaz

De las mejores del mercado.
Comentarios: La experiencia es positiva. Es una empresa confiable y respetuosa con los datos.
Puntos a favor:
Tiene planes muy avanzados para envíos masivos con un control granular de lo que sucede. Me parece adecuado para grandes empresas.
Contras:
Los planes para pequeña empresa me parecen algo limitados en prestaciones. Adecuados para empresas tradicionales, pero no para usuarios avanzados con pequeños proyectos. Me refiero a opciones de IP dedicada o la validación de correos, que obliga a plantear el uso de herramientas complementarias.

Buena herramienta para la gestión completa de contactos, y correos comerciales
Comentarios: Creo que es una herramienta realmente interesante para la gestión completa de todo lo referente a los emails comerciales. A considerar para este tipo de tareas y mejorar la productividad diaria
Puntos a favor:
Lo fácil que te hace el día a día a la hora de realizar el envío de correos electrónicos masivos de carácter comercial
Contras:
Se hace algo complicado al principio de utilizar, aunque no es de las que tiene mayor curva de aprendizaje en su sector
Un buen servicio de gestión de newsletters
Comentarios: Me parece una herramienta muy útil y con un precio muy asequible.
Puntos a favor:
Me gustó la facilidad para crear plantillas personalizadas y segmentar mi lista de correo para enviar correos específicos a cada audiencia. En otras plataformas que he probado la segmentación era difícil de implementar y en SendGrid el manejo es bastante intuitivo.Por otro lado, la entregabilidad es excelente.
Contras:
Quizás sugeriría aumentar el número de mails que validan en cada plan, ya que es una función muy útil para no perder envíos y perjudicar la reputación del remitente al usar alguna dirección que ya no puede recibir mails por el motivo que sea (buzón lleno, etc.)

Excelente para integrar con Click funnels
Comentarios: Muy buena para integrar con Click funnels
Puntos a favor:
He adquirido esta herramienta para poder integrar correos en Click funnels y no me arrepiento, la funcionalidad que tienen juntos es muy buena, además sus precios por cantidad de clientes es competitiva
Contras:
Mejorar un poco el entorno gráfico para apreciar las estadísticas de los correos
Alternativas consideradas: AWeber
Razones para elegir SendGrid: Porque íbamos a usar Click funnels y aweber no tiene integración con ellos.
Software anterior: AWeber
Razones para cambiar a SendGrid: Porque tiene integración con Click funnels
Si tú eres el desarrollador y necesitas enviar correos o mensajes, esta es una gran opción.
Comentarios: En general cuando trabajo con sengrid hago las plantillas y solo agrego en código la llamada al api de sengrid para utilizar esas plantillas nuevas donde las necesito, o en su defecto entro en alguna plantilla para editar o cambiar el tamaño de texto o tipo de letra. Pero en general, una vez configurado todo, no hay que hacerle casi nada al código que maneja sengrid; es una sensación muy agradable el saber que si la implementación es la correcta (y documentada) no hay que volver a re trabajar en el proceso de envíos de emails.
Puntos a favor:
La implementación en tecnologías como la son .net core y .net 4.5 es increíblemente amigable, no hay forma de que siguiendo el simple tutorial en la misma página web de sengrid puedas terminar confundido; simplemente agregas el nuget desde visual studio, agregas en tu código (o haces una clase genérica), las llaves necesarias que te proporcionan a través de tu perfil como más. Puedes agregar tu url y datos de empresa para evitar que tus correos terminen como spam en el correo de tus clientes. Además, la forma en que se pueden editar las plantillas y sustituir ciertos bloques del contenido por texto o algún otro dato que generes en código es también muy sencillo y cómodo.
Contras:
En ocasiones la IU de la interfaz de la edición de las plantillas para en estado “Legacy” es lenta, y en algunos casos el generador de plantillas (el nuevo) se cofunde un poco en el orden de los componentes según se arrastran a la pantalla, pero con un poco de practica se le agarra el chiste.

Perfecto para enviar emails en WordPress a través de SMTP
Comentarios: SendGrid permite crear campañas de mailmarketing de productos online o publicaciones de una web o blog para llegar a los usuarios de una lista de suscriptores que podemos captar gracias a la creación de un formulario integrado en la herramienta.
Puntos a favor:
Fácil integración con WordPress. Evita cargar al servidor con funciones de envío de correo evitando consumir los recursos que podemos necesitar para que funcione correctamente nuestra página web.
Contras:
Aunque el número de correos que se pueden enviar a través de SendGrid en amplio en la versión gratuita, no deja de estar limitado y hay que esperar en ocasiones a que se regenere la cuota para terminar de enviar los emails.
No se puede crear una cuenta
Comentarios: Muy malo todo. No pude crear la cuenta.
Puntos a favor:
No me gusta nada. Cuando no se puede crear una cuenta y te rechaza todas las opciones, no se puede considerar un buen producto.
Contras:
No me gusta en absoluto. No pude crear la cuenta.Cuando no se puede crear una cuenta y te rechaza todas las opciones, no se puede considerar un buen producto.
Una buena herramienta para tu email marketing
Puntos a favor:
Nosotros la usamos principalmente vía API conectadas a las web que tenemos de Prestashop y nos garantiza,os ademas que vayan los correos perfectamente a la bandeja de entrada
Contras:
No hay nada que no nos guste de este servicio ya que nos da buenos resultados

Si necesitas enviar campañas a tus suscriptores esta es una buena opción
Comentarios: En general todo ha ido bastante bien sin embargo es difícil obtener soporte si estás en la fase de prueba gratuita, y esto le resta calidad.
Puntos a favor:
Se integra fácilmente con muchos otros software de marketing por correo electrónico, es muy fácil de configurar y mejora la entrega de correo electrónico, yo he logrado la integración con clickfunnel y ha ido todo bien.
Contras:
Algo que podrían mejorar es el menu ya que no agrada mucho desde el punto de vista visual.

Sendgrid is a great tool for program driven emails.
Puntos a favor:
I admire SendGrid for its seamless setup process, allowing even novices to integrate sophisticated emailing capabilities into their applications swiftly. The clear and comprehensive documentation walks you through every step, and the intuitive API makes crafting and sending emails a breeze. Not to mention the extensive libraries in various languages, reducing development time and effort. Truly, its convenience and efficiency make it a preferred choice for developers looking to implement email services.
Contras:
The support seems to be slow to respond at times and/or not very effective. Also delivery is not the best in the industry. but still very good.
Unique Way to Build a Custom Campaign manager in Record Time
Comentarios: We've liked it thus far, we're working on rebranding and on the email side we're ready thanks to SendGrid.
Puntos a favor:
We like how there are code snippets, thorough documentation, and multiple-domain support (Something we lacked before)
Contras:
I'm fond of support that makes you wait for a solution when an issue arises, but errors and documentation is thorough enough it rarely happens.
Alternativas consideradas: Mailchimp
Razones para cambiar a SendGrid: We cannot disclose our previous provider, so we did switch but can't say. We chose SendGrid over Mailchimp because it's more for developers and custom solutions. MailChimp is more customer-end-user friendly.
WE'VE LOST COMPLETE TRUST IN SENDGRID
Comentarios: Horrible email sender! We've used SendGrid for nearly 3 years now, and out of nowhere, this weekend they suspended our services claiming our account was exhibiting suspicious behavior. We use SendGrid to support email sending for our online software application. This unexpected and unwarranted outage impacted our clients and operations. We immediately reached out to customer support for assistance and received the most unhelpful and incompetent support, repeatedly being told that the Compliance Team would review our case. In the meantime, we now have to explain to our customers that we are experiencing an outage that we have no control over and no estimation on the resolution. It's incredible that a vendor would suspend services without a single warning email. We have lost complete trust in SendGrid and are now opting to switch to a different email sender.
Puntos a favor:
Nothing at all.
Contras:
Customer support; proactive communication; troubleshooting; reliability
Automated Emails With Ease
Comentarios: It's quick, fast and efficient and gets the job done. Very straight forward and easy to incorporate into any business with an online presence.
Puntos a favor:
The ease of use and integration for automated emails
Contras:
Not as much versatility in templates as I would like
SendGrid is our #1 email sender for newsletters and outbound
Comentarios: We use SendGrid for newsletter and outbound sequences and our overall experience is positive. It serves its purpose, while some of the functionalities could be improved.
Puntos a favor:
I like the ability to send single newsletters, or automations. I like the segmentation of the contact lists. I like the interface and user friendliness. I like the foreign IP address for risk free outbound initiatives.
Contras:
I would invite the possibility to merge contact lists. I would also invite more intuitive set up of the automations. I would love better analytics with the automations.
Effective and affordable
Comentarios: We have used SendGrid for transactional emails for over ten years. It works. It’s simple. It’s affordable.
Puntos a favor:
SendGrid is straightforward and does what we need it to do for an affordable price.
Contras:
SendGrid is not complex enough for out marketing email needs.
Alternativas consideradas: Mailchimp
Razones para cambiar a SendGrid: I chose SendGrid because its functions as we need it to and it’s affordable for a small startup.
Customer Service Is Terrible
Comentarios: As long as you don't have an issue and need CS their tech works great and have a good value proposition. When I can find another company with a similar value proposition and even decent customer service I will switch.
Puntos a favor:
They present a good value and a dependable product
Contras:
Customer service is terrible. It used to be pretty good. They have made getting service more difficult, and when you use the chat they try to redirect you away. So when you chat you get in a queue and they text you when you are next. I get a text go to the chat and it says >1 Minute. I stay on for 3-5 minutes no one is there, I go back to what I am doing and when I go back the chat closed. Do it all over again, and this time within a minute someone gets on. I message 7 times my question and issue, 10 minutes go by before I get an answer. The whole process is terrible and purposefully by design treats their paying customer like trash. You don't matter, your time doesn't matter, and in fact you are an idiot for not figuring out the issue on your own. Even when my question/issue was something ONLY they can do. I do not have the ability to increase subusers, only they do. I wish I could say that this is a SendGrid issue, almost every business has rearranged their CS to serve employees, which usually is at the expense of those who pay to make the whole operation work.
Alternativas consideradas: SparkPost
Razones para cambiar a SendGrid: I also use Twilio, seemed like a reasonable thing to use both services.

Fantastic solution for transactional emails
Puntos a favor:
SendGrid is one of the best solutions for me in the transactional email service because it's easy to start using, the free version is generous and the more affordable paid version isn't bad.
Contras:
I stopped using it simply because I found another even simpler solution, with lower prices and excellent support. Other than that I would continue to use it.

Excellent, reliable - I recommend; using for years pre-Twilio
Puntos a favor:
Reliable, excellent delivery rates, clean API - I like 'em. Have used for years including Pre-Twilio acquisition, and still good service.
Contras:
No complaints here. Not sure what to write.
Alternativas consideradas: Mailgun
Razones para cambiar a SendGrid: We use both - for different reasons / types - both great products and no wrong answer.

Sendgrid'e Email API has solved our problems in email campaigns
Comentarios: In addition to having their emails filtered as spam, sales representatives were unable to monitor their recipients' actions when sending them via their email client. Our problem was fixed via Sendgrid's email API.
Puntos a favor:
Integrating with the email API is a breeze. When compared to other mass email service providers, we have seen that SendGrid consistently produces the highest interaction rates. The ability to automatically retry sent emails is a good bonus.
Contras:
There is no consistency in the percentages of emails opened or clicked. There is currently no mechanism to block measurements that originate from email service provider bots.
Better choice for Email Marketing Software
Comentarios: It was a good experience, Sendgrid is Easy to use and user-friendly, and you can work with the free plan after that you scale your business
Puntos a favor:
they give you a free trial with 100 emails/day forever.delivery optimization toolsVarious email templates
Contras:
-not good at reporting and analyticsthere is no Ai tool to help you with Campaignsa lot of pricing plans
Business solution to ensure your saas email arrives as intended
Comentarios: Quick to set up and test to ensure it meets your email needs before committing to a subscription
Puntos a favor:
Pro solution for ensuring the mails you send from your domain using saas products get through to their destination
Contras:
Highly configurable which can make it more complex to get your head around
Literally anyone could use SendGrid. It's great.
Comentarios: Overall, I would select SendGrid over many of it's competitors. It is simple to use, quick, and best of all the delivery rate is way higher than other platforms that I have used.
Puntos a favor:
SendGrid is incredibly simple to use. Its ease in usability makes working with team members who are not as tech savvy, incredibly helpful. This lets more folks take on the initiative to use the platform, over having one person who really knows how to use it.
Contras:
The contact limit. When downloading large contact sizes, you have to be really careful about doubling up on contacts, or erasing the file but not the contacts which has been confusing for me
Integrated with Envision
Puntos a favor:
I love the visual editor - it makes putting together email campaigns quite simple. Being able to edit both desktop and mobile independently is always a plus. I love that it integrates with our Salon booking system - Envision.
Contras:
Current limitations placed on Envision/SendGrid integration is only 5000 emails per location. We would love to increase but were told we are not able to. Also, unable to view campaign statics with the integrated platform.

Sending tons of great emails - perfect match for MS Azure
Comentarios: We've been working with SendGrid for years and never lets us down. The free starter version and the cheap license plans makes it perfect.
Puntos a favor:
Integrated into MS Azure, easy Core 8 (.Net any version), nuget works like a charm
Contras:
None really, would like to see a better integration with MS Azure portal to avoid the open other window to check stats.