17 años ayudando a las empresas colombianas
a elegir el mejor software

Sobre SendGrid

SendGrid es la plataforma líder de entrega de correo electrónico en la nube, en la que confían más de 78 000 de las marcas de más rápido crecimiento del mundo.

Descubre más sobre SendGrid

Puntos a favor:

The software is powerful and while advances it’s quite easy to get a hang of.

Contras:

The customer support was the worst I have ever experienced.

Valoraciones de SendGrid

Evaluación media

Facilidad de uso
4,1
Atención al cliente
3,8
Funcionalidades
4,1
Relación calidad-precio
4,0

Probabilidad de recomendación

7,5/10

SendGrid tiene una valoración global de 4,2 estrellas sobre 5 según las 727 opiniones de usuarios de Capterra.

¿Ha utilizado SendGrid antes?

Comparte tu experiencia con otros compradores de software.

Filtrar opiniones (727)

Eddie
Eddie
CEO
Usuario de Linkedin verificado
Aprendizaje en línea, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

E-mail Marketing optimized for Professionals

5,0 hace 3 años
Los subtítulos en español están disponibles en el reproductor de vídeo
Guillermo
Guillermo
Gerente en España
Usuario de Linkedin verificado
Salud, bienestar y deporte, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Excelente para integrar con Click funnels

4,0 hace 2 años

Comentarios: Muy buena para integrar con Click funnels

Puntos a favor:

He adquirido esta herramienta para poder integrar correos en Click funnels y no me arrepiento, la funcionalidad que tienen juntos es muy buena, además sus precios por cantidad de clientes es competitiva

Contras:

Mejorar un poco el entorno gráfico para apreciar las estadísticas de los correos

Alternativas consideradas: AWeber

Razones para elegir SendGrid: Porque íbamos a usar Click funnels y aweber no tiene integración con ellos.

Software anterior: AWeber

Razones para cambiar a SendGrid: Porque tiene integración con Click funnels

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Desarrollo de programas, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Si tú eres el desarrollador y necesitas enviar correos o mensajes, esta es una gran opción.

5,0 hace 4 años

Comentarios: En general cuando trabajo con sengrid hago las plantillas y solo agrego en código la llamada al api de sengrid para utilizar esas plantillas nuevas donde las necesito, o en su defecto entro en alguna plantilla para editar o cambiar el tamaño de texto o tipo de letra. Pero en general, una vez configurado todo, no hay que hacerle casi nada al código que maneja sengrid; es una sensación muy agradable el saber que si la implementación es la correcta (y documentada) no hay que volver a re trabajar en el proceso de envíos de emails.

Puntos a favor:

La implementación en tecnologías como la son .net core y .net 4.5 es increíblemente amigable, no hay forma de que siguiendo el simple tutorial en la misma página web de sengrid puedas terminar confundido; simplemente agregas el nuget desde visual studio, agregas en tu código (o haces una clase genérica), las llaves necesarias que te proporcionan a través de tu perfil como más. Puedes agregar tu url y datos de empresa para evitar que tus correos terminen como spam en el correo de tus clientes. Además, la forma en que se pueden editar las plantillas y sustituir ciertos bloques del contenido por texto o algún otro dato que generes en código es también muy sencillo y cómodo.

Contras:

En ocasiones la IU de la interfaz de la edición de las plantillas para en estado “Legacy” es lenta, y en algunos casos el generador de plantillas (el nuevo) se cofunde un poco en el orden de los componentes según se arrastran a la pantalla, pero con un poco de practica se le agarra el chiste.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Productos cosméticos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Una buena herramienta para tu email marketing

5,0 hace 2 años

Puntos a favor:

Nosotros la usamos principalmente vía API conectadas a las web que tenemos de Prestashop y nos garantiza,os ademas que vayan los correos perfectamente a la bandeja de entrada

Contras:

No hay nada que no nos guste de este servicio ya que nos da buenos resultados

Yosue
Yosue
Diseñador Web en Chile
Usuario de Linkedin verificado
Desarrollo de programas, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Email marketing eficaz incluso en su prueba gratuita

4,0 hace 11 meses

Comentarios: En una herramienta genial que ayuda a las empresas a enviar email marketing a muchas personas a la vez (100 por día en su prueba gratuita). Permite crear y enviar esos correos de manera fácil, y también muestra qué tan bien funcionaron esos correos. Es perfecto para empresas grandes y pequeñas que quieren hacer crecer su negocio usando email marketing

Puntos a favor:

Muy fácil de usar, ofrece una prueba gratuita que permite 100 emails por día, algo que para iniciar está bien. Además de excelentes herramientas de análisis de campañas que pueden darte muy buena información como el rebote, la apertura de los correos, las conversiones, etc

Contras:

No quise optar por un plan mayor porque me pareció un poco caro en comparación con otros proveedores de este servicio, aunque su prueba gratuita es bastante eficaz

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Educación primaria/secundaria, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña
Fuente: GetApp

No se puede crear una cuenta

1,0 hace 2 años

Comentarios: Muy malo todo. No pude crear la cuenta.

Puntos a favor:

No me gusta nada. Cuando no se puede crear una cuenta y te rechaza todas las opciones, no se puede considerar un buen producto.

Contras:

No me gusta en absoluto. No pude crear la cuenta.Cuando no se puede crear una cuenta y te rechaza todas las opciones, no se puede considerar un buen producto.

marlyn
marlyn
gerente en España
Usuario de Linkedin verificado
Salud, bienestar y deporte, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Si necesitas enviar campañas a tus suscriptores esta es una buena opción

4,0 hace 2 años

Comentarios: En general todo ha ido bastante bien sin embargo es difícil obtener soporte si estás en la fase de prueba gratuita, y esto le resta calidad.

Puntos a favor:

Se integra fácilmente con muchos otros software de marketing por correo electrónico, es muy fácil de configurar y mejora la entrega de correo electrónico, yo he logrado la integración con clickfunnel y ha ido todo bien.

Contras:

Algo que podrían mejorar es el menu ya que no agrada mucho desde el punto de vista visual.

Álvaro
Álvaro
Freelance en España
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Buena herramienta para la gestión completa de contactos, y correos comerciales

4,0 el año pasado

Comentarios: Creo que es una herramienta realmente interesante para la gestión completa de todo lo referente a los emails comerciales. A considerar para este tipo de tareas y mejorar la productividad diaria

Puntos a favor:

Lo fácil que te hace el día a día a la hora de realizar el envío de correos electrónicos masivos de carácter comercial

Contras:

Se hace algo complicado al principio de utilizar, aunque no es de las que tiene mayor curva de aprendizaje en su sector

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Un buen servicio de gestión de newsletters

4,0 el año pasado

Comentarios: Me parece una herramienta muy útil y con un precio muy asequible.

Puntos a favor:

Me gustó la facilidad para crear plantillas personalizadas y segmentar mi lista de correo para enviar correos específicos a cada audiencia. En otras plataformas que he probado la segmentación era difícil de implementar y en SendGrid el manejo es bastante intuitivo.Por otro lado, la entregabilidad es excelente.

Contras:

Quizás sugeriría aumentar el número de mails que validan en cada plan, ya que es una función muy útil para no perder envíos y perjudicar la reputación del remitente al usar alguna dirección que ya no puede recibir mails por el motivo que sea (buzón lleno, etc.)

Juan
Juan
Autónomo en España
Usuario de Linkedin verificado
Diseño, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Perfecto para enviar emails en WordPress a través de SMTP

5,0 el año pasado

Comentarios: SendGrid permite crear campañas de mailmarketing de productos online o publicaciones de una web o blog para llegar a los usuarios de una lista de suscriptores que podemos captar gracias a la creación de un formulario integrado en la herramienta.

Puntos a favor:

Fácil integración con WordPress. Evita cargar al servidor con funciones de envío de correo evitando consumir los recursos que podemos necesitar para que funcione correctamente nuestra página web.

Contras:

Aunque el número de correos que se pueden enviar a través de SendGrid en amplio en la versión gratuita, no deja de estar limitado y hay que esperar en ocasiones a que se regenere la cuota para terminar de enviar los emails.

Emiliano
Emiliano
Dirección en España
Usuario de Linkedin verificado
Diseño, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

De las mejores del mercado.

5,0 hace 11 meses

Comentarios: La experiencia es positiva. Es una empresa confiable y respetuosa con los datos.

Puntos a favor:

Tiene planes muy avanzados para envíos masivos con un control granular de lo que sucede. Me parece adecuado para grandes empresas.

Contras:

Los planes para pequeña empresa me parecen algo limitados en prestaciones. Adecuados para empresas tradicionales, pero no para usuarios avanzados con pequeños proyectos. Me refiero a opciones de IP dedicada o la validación de correos, que obliga a plantear el uso de herramientas complementarias.

Dylan
Dylan
Software Developer en RU
Usuario de Linkedin verificado
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Pretty solid product with a good reputation, but can be pricey

5,0 hace 9 meses

Comentarios: My overall experience with SendGrid has been positive. I appreciate its reliability, detailed analytics, and user-friendly interface. My only concerns are with pricing scalability and occasional customer support challenges, but the platform consistently delivers effective and impactful email campaigns.

Puntos a favor:

SendGrids high deliverability rates, solid tracking metrics and easy to use interface make it a very attractive offering in a competitive space.

Contras:

The pricing structure mean that scalability can be a concern, there are some sudden jumps in pricing. The step from 200k to 250k emails a month takes you from $89.95/mo to $249/mo which is a suddenly 3x cost increase, with similar 2x increases at the next intervals. Having unit-based pricing would be less stressful than suddenly crossing a threshold.

Alternativas consideradas: HubSpot Marketing Hub y Mailchimp

Razones para elegir SendGrid: SendGrids developer tools made it far easier to integrate with than Mailchimp, for what we needed to do.

Software anterior: Mailchimp

Razones para cambiar a SendGrid: The developer offering was much simpler, and the starting pricing was fairly attractive if a little bit of a honeypot to get you on their ladder.

Orianne
Orianne
Specialist Marketing en España
Usuario de Linkedin verificado
Telecomunicaciones, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Sending SaaS emails through the service is the best option.

4,0 hace 2 años

Comentarios: Minimal running costs and the minimal need for application development make the API cost-effective. Even as a simple SMTP gateway, the API can perform many functions. These include distribution results and bounce information, which make the proper operation possible. MTA SaaS services are made possible by the original. It is used to display messages from the service provider and notify the public of upcoming announcements. Nowadays it is difficult to operate with an original because it could be used by malicious third parties as a spam pass-through. However, it can operate securely if appropriate security measures and patches are applied frequently. Using the SendGrid service frees business owners from work they cannot control.

Puntos a favor:

With the sub-user functions and the ability to manage each distribution case, it is easy to confirm the rate and track each delivery in the dashboard. In addition, it is easy to ensure bounce time records and investigate why mail was not delivered from the dashboard. This is because each case has a dedicated distribution manager that can perform distribution management in each case. It is advisable to confirm delivery with a tracking code, but it is also possible to check mail confirmation without any further action. This process can be completed quickly with any of the services offered.

Contras:

Since the records of previous bounces disappear when searching, I want to extend the logging period a bit. To extract the data through webhooks, making a request each time is necessary.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Recursos Humanos, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

SendGrid is our #1 email sender for newsletters and outbound

5,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: We use SendGrid for newsletter and outbound sequences and our overall experience is positive. It serves its purpose, while some of the functionalities could be improved.

Puntos a favor:

I like the ability to send single newsletters, or automations. I like the segmentation of the contact lists. I like the interface and user friendliness. I like the foreign IP address for risk free outbound initiatives.

Contras:

I would invite the possibility to merge contact lists. I would also invite more intuitive set up of the automations. I would love better analytics with the automations.

Joe
Joe
COO en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña
Fuente: GetApp

Customer Service Is Terrible

3,0 hace 12 meses

Comentarios: As long as you don't have an issue and need CS their tech works great and have a good value proposition. When I can find another company with a similar value proposition and even decent customer service I will switch.

Puntos a favor:

They present a good value and a dependable product

Contras:

Customer service is terrible. It used to be pretty good. They have made getting service more difficult, and when you use the chat they try to redirect you away. So when you chat you get in a queue and they text you when you are next. I get a text go to the chat and it says >1 Minute. I stay on for 3-5 minutes no one is there, I go back to what I am doing and when I go back the chat closed. Do it all over again, and this time within a minute someone gets on. I message 7 times my question and issue, 10 minutes go by before I get an answer. The whole process is terrible and purposefully by design treats their paying customer like trash. You don't matter, your time doesn't matter, and in fact you are an idiot for not figuring out the issue on your own. Even when my question/issue was something ONLY they can do. I do not have the ability to increase subusers, only they do. I wish I could say that this is a SendGrid issue, almost every business has rearranged their CS to serve employees, which usually is at the expense of those who pay to make the whole operation work.

Alternativas consideradas: SparkPost

Razones para cambiar a SendGrid: I also use Twilio, seemed like a reasonable thing to use both services.

Olivia
CEO en Canadá
Comercio minorista, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Effective and affordable

4,0 hace 4 meses

Comentarios: We have used SendGrid for transactional emails for over ten years. It works. It’s simple. It’s affordable.

Puntos a favor:

SendGrid is straightforward and does what we need it to do for an affordable price.

Contras:

SendGrid is not complex enough for out marketing email needs.

Alternativas consideradas: Mailchimp

Razones para cambiar a SendGrid: I chose SendGrid because its functions as we need it to and it’s affordable for a small startup.

Eddie
Eddie
CEO en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Aprendizaje en línea, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

E-mail Marketing optimized for Professionals

4,0 hace 3 años

Comentarios: SendGrid is a tool made for those looking for industrial strength e-mail marketing. If you have a small list and want a free tool where you have many templates and can drag and drop designs, MailChimp is the right tool. However, if you are sending millions of e-mails and want to use code and highly technical attributes with tens of thousands of users in your e-mail list you pretty much have to abandon MailChimp and SendGrid is the best tool in the space

Puntos a favor:

The code editor and how everything is optimized for coding allows for truly beautiful e-mail marketing campaigns. SendGrid can accommodate beautiful e-mail templates that were created in HTML/CSS, you just have to know how to code for it to be useful for you.

Contras:

They do not have a way to graphically edit particularly easily like with MailChimp. To make a good looking e-mail marketing campaign you must know how to code, there are not a lot of templates provided for you to edit or drag and drop. It was not intended as a tool if you would like to drag and drop. On the upside this got us to learn how to code better.

Alternativas consideradas: Mailchimp

Razones para elegir SendGrid: MailChimp actually gets very pricey after you exceed 2,000 users. MailChimp also lacks the sophistication you need when you start doing more advanced activities companies like Uber and Spotify do. If you see sent by MailChimp you know it's a small business.

Software anterior: Mailchimp

Razones para cambiar a SendGrid: SendGrid is professional strength e-mail marketing.

Ben
Ben
Marketing Automation en México
Usuario de Linkedin verificado
Bienes de consumo, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Sendgrid is a great tool for program driven emails.

5,0 hace 8 meses

Puntos a favor:

I admire SendGrid for its seamless setup process, allowing even novices to integrate sophisticated emailing capabilities into their applications swiftly. The clear and comprehensive documentation walks you through every step, and the intuitive API makes crafting and sending emails a breeze. Not to mention the extensive libraries in various languages, reducing development time and effort. Truly, its convenience and efficiency make it a preferred choice for developers looking to implement email services.

Contras:

The support seems to be slow to respond at times and/or not very effective. Also delivery is not the best in the industry. but still very good.

Roger
Roger
Product Lead en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Servicios de información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Excellent, reliable - I recommend; using for years pre-Twilio

5,0 hace 9 meses

Puntos a favor:

Reliable, excellent delivery rates, clean API - I like 'em. Have used for years including Pre-Twilio acquisition, and still good service.

Contras:

No complaints here. Not sure what to write.

Alternativas consideradas: Mailgun

Razones para cambiar a SendGrid: We use both - for different reasons / types - both great products and no wrong answer.

Sagi
CRM Team Leader en Israel
Juegos de azar y casinos, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

High potential

3,0 hace 3 años

Comentarios: Has high potential, very secure with 2FA, limit the amount of templates you can have in each account and overall ok

Puntos a favor:

Easy to use API, advanced features, relatively friendly and very secure with 2FA foreced on you and every user in the system

Contras:

Customer support can improve significantly (didn’t reply to my ticket for more than 2 months, I had to approach the sales department for making sure my ticket is reviewed)

Lucia
Customer Experience Manager en EE. UU.
Impresión, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

A Great Email Marketing Software

4,0 hace 5 días Nuevo

Puntos a favor:

I like the customer communication features offered by SendGrid. It handles email marketing really well and SendGrid has all we need.

Contras:

Not a single complication with SendGrid.

Dome
Digital Director en Italia
Software informático, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

That's the best smtp software you can get for your buck

5,0 hace 3 años

Comentarios: i would recommend sendrgrig to everyone my mum included. It's just the best smtp provider if you consider money and value

Puntos a favor:

ok this is not a free software but you can get all you want: just smtp or stats and more.. what I really enjoyed was the stats service.. If you run an e-commerce you'll be familiar with the question: "did my customer got the email?" well with sendgrid you can actually answer that question. You'll have a full report and you can easily tell if your customer got the email or something went wrong. This is something just invaluable.

Contras:

This is not a pricy software but you need to understand its value. if your business is not big enough maybe it will be hard to sustain. nevertheless i just can say this is the place to look even if you have a small business. unless you want to take the burden of handling smtp this software is just awesome.

Alternativas consideradas: MailUp, Zoho Mail y Mailchimp

Razones para elegir SendGrid: This is the best software if you need an affordable secure smtp with stats and cherries on top.

Software anterior: Zoho Mail y Mailchimp

Razones para cambiar a SendGrid: SendGrid is my recommended choice. I'll keep suggesting it to all my customers.

Thomas
Director en EE. UU.
Política pública, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Perfect for my use case

5,0 el año pasado

Comentarios: Our use case is simple: We need reliable deliverability of emails to up to 2,500 addresses, three times weekly, and we need to be able to track bounces, address changes, etc. easily. Sendgrid provides that service well and at an affordable price point. It also offers traditional "email marketing" services, which we do not use and cannot evaluate. For our needs, it's a solid offering.

Puntos a favor:

The media center I run submits three political op-eds per week to about 1,300 newspapers in the US (and sometimes another 1,200 internationally). Sendgrid delivers those emails in a timely manner and keeps track of bounces, etc.

Contras:

Setting up to use the API from a custom email address is a bit cumbersome.

Alternativas consideradas: Mailchimp

Razones para cambiar a SendGrid: Competitive pricing, ability to send directly from our address using an API, and ability to maintain our list on our own server rather than on the service's.

Pranjal
Co founder en India
Producción audiovisual, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

More about deliverability and less about total email marketing solution defines sendgrid.

4,0 hace 2 años

Comentarios: Sendgrid is great with delivering emails and is undisputed in transactional emails . Use it for its top notch deliverability, reporting and analytics as no other application even comes close to it in these areas but as a total email marketing platform; it lacks behind as it has very few campaign automation features, it is difficult to get used to and has a poor customer support. It is also slightly more expensive than others and falls in the middle of the lineup in terms of pricing.

Puntos a favor:

Deliverability, reporting and analytics and email validation are the areas where sendgrid is at the top. It even tells you if the email ids you are sending emails to are active or are misspelled or are disposable. It has excellent reporting features and lets you know the emails which bounced, got opened or got unsubscribed. Its email editor is good wherein you can edit existing templates using drag and drop features and you can also use tags for sending personalised emails.

Contras:

Campaign automation, segmentation of contact lists are severe drawbacks of this application. There is hardly anything you can automate in terms of automating your campaigns or automating when to send emails on certain action points.

Alternativas consideradas: Brevo, Mailchimp y Mailjet

Razones para cambiar a SendGrid: Because of its deliverability.

Nurul Aishah
Nurul Aishah
Personal Banker en Malasia
Usuario de Linkedin verificado
Servicios financieros, 5.001-10.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Simplified email service

5,0 hace 3 años

Puntos a favor:

Our business application uses Sendgrid for various purposes, including notification, authentication, and transactional data. We migrated from a competitor that was draining our bank accounts and causing a slew of problems. The cost was a good match for our budget and objectives, and the send grid was a perfect fit for us. They provide some handy online manuals to get you started, as well as a variety of configurable options to make sure the device is suitable for you.

Contras:

It requires greater adaptability and customization tools to be successful in the long run. I couldn't discover a method to adjust automatic track in UTMs; it can only be activated or deactivated, which isn't convenient. The integrating and installation procedure were the most challenging aspects of implementing Sendgrid for us. However, customer assistance and YouTube tutorials were beneficial.

Abigail
Abigail
Founder en Kenia
Usuario de Linkedin verificado
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

An Easy to Use Email Marketing Software

5,0 hace 6 años

Comentarios: The detailed stats from each email campaign is amazing, and the Unsubscribe groups option really helped with GDPR compliance

Puntos a favor:

1. On the bottom left side of the dashboard is a small reputation percentage bar, that measures your reputation. The bar is updated daily based on your email sends, your reputation goes down if your email bounces or is marked as spam. 2. Stats: SendGrid provides A LOT of data on the performance of your email campaigns, these stats are: Requests, Delivered, Opens, Unique Opens, Clicks, Unique Clicks, Unsubscribes, Spam Reports, Bounces, Blocks, Bounce Drops, Spam Report Drops, Unsubscribe Drops and Invalid Emails. SendGrid also provides stats such as: Global Stats, Category Stats, Category Comparison, Subuser Stats, Subuser Comparison, Geographical, Email Clients & Devices, Mailbox Provider Stats, Mailbox Provider Comparison, Browser Stats, and Browser Comparison 3. A/B Testing 4. Unsubscribe Groups: This is without doubt my favorite feature from SendGrid. When you click on "Marketing" on the left side of your dashboard, and select tour from the drop down, it sort of lists steps to set up for sending marketing emails. Step 3 on the list of things to do is to create unsubscribe groups. Here you can Create groups that represent types of email that you regularly send to your recipients. If a recipient chooses to unsubscribe, they will have the option of selecting which of these groups they want to unsubscribe from.

Contras:

1. The Email templates in SendGrids gallery are a bit basic which initially wasn't a problem as I liked creating my own template, but I did not like how I couldn't modify the "columns" module to my taste. I wanted to create a template with three columns with the center column bigger than the two on the side. The idea was to have my client's images linking to their projects (On their websites) on the side columns, with the write up in the center column. However, that couldn't be done (At least so far it seems so as I can't find any option to tweak the size/width of each column) as each column has an equal width. 2. No automation function: I'd like to create a sort of If/Then sequence where I can resend an email to a group of people after x days, for example, I'd like to resend an email (With a different heading of course) to people who have not opened the first email after four days.